Bondebrød til 6 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.196 visninger
12 svar
3 synes godt om
2. juli 2014

asff

Halløj damer. 

Har lige haft sp til 6 måneders besøg (selvom min datter er 5.5 måned) Hun sagde, jeg bare skulle give hende kød (pureret) bondebrød med pålæg og sådanne ting. Min svigermor som er dagplejer, siger så, hendes børn først må få bondebrød som 8 måneder? Hvad er jeres holdning/erfaring med det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2014

mmsoelberg

asff skriver:

Halløj damer. 

Har lige haft sp til 6 måneders besøg (selvom min datter er 5.5 måned) Hun sagde, jeg bare skulle give hende kød (pureret) bondebrød med pålæg og sådanne ting. Min svigermor som er dagplejer, siger så, hendes børn først må få bondebrød som 8 måneder? Hvad er jeres holdning/erfaring med det?

At det er normalt at give bondebrød i en alder af 6 mdr .. vi bruger for det meste noget lidt mørkere brød men stadig uden kerner, Z er 11 mdr. 

Anmeld

2. juli 2014

Sniks86

Jeg gav min datter bondebrød inden 6 måneder. 

Anmeld

2. juli 2014

asff

mmsoelberg skriver:

At det er normalt at give bondebrød i en alder af 6 mdr .. vi bruger for det meste noget lidt mørkere brød men stadig uden kerner, Z er 11 mdr. 

Super

Anmeld

2. juli 2014

asff

Sniks86 skriver:

Jeg gav min datter bondebrød inden 6 måneder. 

Super 

Anmeld

2. juli 2014

AnonymMor

asff skriver:

Halløj damer. 

mener min datter begyndte på bondebrød i meget små stykker allerede ved 5 mdr's alderen

nu er hun 10 mdr og far alm mørkt rugbrød uden kerner ( det begyndte vi på omkring 8 mdr's alderen ) 

hun har stadig ingen tænder men hun kan sagtens tygge med gummerne både brød og kød stykker mm.

så ja efter min mening kan du godt begynde nu

Anmeld

2. juli 2014

modesty

Halløj damer. 

Jeg tænker at det også kommer an på hvornår barnet er startet på fast føde. Sundhedsstyrelsen anbefaler jo at man først starter med fast føde fra 6 mdr., så måske derfor at det hedder 8 mdr. for bondebrød? Men hvis maven allerede har vænnet sig til fast føde, kan man vel godt starte tidligere.

Tror min søn var 8-9 mdr. før vi startede (har aldrig givet bondebrød, men blot rugbrød uden kerner), men han fik også først fast føde fra knap 6 mdr.

Anmeld

2. juli 2014

asff

Rinepigen skriver:

mener min datter begyndte på bondebrød i meget små stykker allerede ved 5 mdr's alderen

nu er hun 10 mdr og far alm mørkt rugbrød uden kerner ( det begyndte vi på omkring 8 mdr's alderen ) 

hun har stadig ingen tænder men hun kan sagtens tygge med gummerne både brød og kød stykker mm.

så ja efter min mening kan du godt begynde nu

Tak for svar! 

Anmeld

2. juli 2014

asff

modesty skriver:

Jeg tænker at det også kommer an på hvornår barnet er startet på fast føde. Sundhedsstyrelsen anbefaler jo at man først starter med fast føde fra 6 mdr., så måske derfor at det hedder 8 mdr. for bondebrød? Men hvis maven allerede har vænnet sig til fast føde, kan man vel godt starte tidligere.

Tror min søn var 8-9 mdr. før vi startede (har aldrig givet bondebrød, men blot rugbrød uden kerner), men han fik også først fast føde fra knap 6 mdr.

Hun begyndte at smage et par tsk grød, som 4 måneders, og er begyndt på 'måltider' for et par uger siden

Anmeld

2. juli 2014

Dorthe1986

Min dreng begyndte på bondebrød lige inden han blev 7 måneder, men vi gik rigtig hurtigt over til gulerods rugbrød, der er meget blødt. Der er godt nok kerner i men helt bløde ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.