Aalborg_Pigen skriver:
Jeg vil gerne have en af dine opskrifter med spræl i 
Jamen det skal du da få så. 
Jeg plejer som regel altid at lave dem her. De smager himmelsk og så med skyr og agavesirup på. Så er der ikke et øje tørt. 
2 bananer, 2 æg, 2 spsk mel, 1 dl kokosmel, 1 tsk salt, 1 tsk kanel, 1/2 dl mælk
Det hele piskes sammen - eller blendes, og steges på panden i smør. Lav pandekagerne ret små, da det ellers kan være lidt svært at vende dem uden de går i stykker.
De her er også ret lækre med chokolade i:
250g mel, 2 tsk bagepulver, 2 spsk kakao, 1 tsk natron, 60 g sukker, 130 g mørkt grovhakket chokolade, 2½ dl sødmælk, 2½ dl piskefløde, 2 æg let piskede, 30 g smør smeltet, 3 æggehvider.
Sigt mel, bagepulver og natron i en skål. Rør sukker og grofthaket chokolade i. Rør mælk, fløde, æg og smeltet smør sammen og pisk det gradvist i melblandingen. Pisk æggehviderne til blødt skum og vend lidt af skummet i dejen og vend derefter resten i til det er blandet. Steges på en pande over jævn varme, ca. ½ dl. ad gangen.
Og ellers så laver jeg klatkager som jeg også elsker, men det er jo ikke helt rigtige pandekager men du kan da lige få opskrift alligevel:
Ca. 4 dl risengrød, 2 æg, 1 spsk hvedemel, 1 tsk sukker, ½ tsk vaniljesukker og smør til stegning.
Bland alle ingredienserne sammen. Sæt dejen med en spiseske på en varm pande med fedtstof.
Det er de opskrifter udover alm. pandekager jeg har brugt.