Er det her nok mad til brunch ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2014

Muffin_girl

Karina84 skriver:

Synes det lyder virkelig lækkert!!

Men jeg synes maaske du blander en lækker lun frokost sammen med lækker brunch...

Saa enten ville jeg fjerne brunch pølser, rundstykker, og hmm maaske et par andre ting og saa gøre det til et frokost bord i stedet.

Eller ogsaa ville jeg fjerne f.eks. pastasalaten og frikadeller, og saa tilføje scrambled eggs og smaa brunch pandekager 

Ellers som sagt lyder det virkelig lækkert og et lækkert bord uanset hvad 

Super det vil jeg overveje  

Folk er inviteret til 10.30. Så brunch er fastsat. Så jeg sletter pastasalat, og putter noget pålæg ind i stedet for. 

Og så evt pandekager.

Tak. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2014

BabyMus

PANDEKAGER!!

Anmeld

2. juli 2014

Muffin_girl

BabyMus skriver:

PANDEKAGER!!

Men kan man lave pandekagerne dagen før ???

Anmeld

2. juli 2014

BabyMus

Aalborg_Pigen skriver:

Men kan man lave pandekagerne dagen før ???

Sagtens! De holder sig fint i et par dage. Og så kan du jo altid varme dem lidt i ovnen hvis de skal være lune.

Og for resten: Den pink lemonade med bobler er fantastisk!

Anmeld

2. juli 2014

Muffin_girl

BabyMus skriver:

Sagtens! De holder sig fint i et par dage. Og så kan du jo altid varme dem lidt i ovnen hvis de skal være lune.

Og for resten: Den pink lemonade med bobler er fantastisk!

Har du en god opskrift?  

Ja den elsker jeg også  

Anmeld

2. juli 2014

BabyMus

Aalborg_Pigen skriver:

Har du en god opskrift?  

Ja den elsker jeg også  

Jeg plejer bare at bruge den fra god mad let at lave hvis det skal være almindelige pandekager. Og ellers har jeg andre opskrifter med chokolade og andre gode ting i hvis der skal være lidt mere spræl i.

Anmeld

2. juli 2014

Muffin_girl

BabyMus skriver:

Jeg plejer bare at bruge den fra god mad let at lave hvis det skal være almindelige pandekager. Og ellers har jeg andre opskrifter med chokolade og andre gode ting i hvis der skal være lidt mere spræl i.

Jeg vil gerne have en af dine opskrifter med spræl i

Anmeld

2. juli 2014

BabyMus

Aalborg_Pigen skriver:

Jeg vil gerne have en af dine opskrifter med spræl i

Jamen det skal du da få så.

Jeg plejer som regel altid at lave dem her. De smager himmelsk og så med skyr og agavesirup på. Så er der ikke et øje tørt.

2 bananer, 2 æg, 2 spsk mel, 1 dl kokosmel, 1 tsk salt, 1 tsk kanel, 1/2 dl mælk

Det hele piskes sammen - eller blendes, og steges på panden i smør. Lav pandekagerne ret små, da det ellers kan være lidt svært at vende dem uden de går i stykker.

De her er også ret lækre med chokolade i:

250g mel, 2 tsk bagepulver, 2 spsk kakao, 1 tsk natron, 60 g sukker, 130 g mørkt grovhakket chokolade, 2½ dl sødmælk, 2½ dl piskefløde, 2 æg let piskede, 30 g smør smeltet, 3 æggehvider.

Sigt mel, bagepulver og natron i en skål. Rør sukker og grofthaket chokolade i. Rør mælk, fløde, æg og smeltet smør sammen og pisk det gradvist i melblandingen. Pisk æggehviderne til blødt skum og vend lidt af skummet i dejen og vend derefter resten i til det er blandet. Steges på en pande over jævn varme, ca. ½ dl. ad gangen.

Og ellers så laver jeg klatkager som jeg også elsker, men det er jo ikke helt rigtige pandekager men du kan da lige få opskrift alligevel:

Ca. 4 dl risengrød, 2 æg, 1 spsk hvedemel, 1 tsk sukker, ½ tsk vaniljesukker og smør til stegning.

Bland alle ingredienserne sammen. Sæt dejen med en spiseske på en varm pande med fedtstof.

Det er de opskrifter udover alm. pandekager jeg har brugt.

Anmeld

2. juli 2014

lille-fisen

uh den menu lyder lækker

Jeg ville tilføje noget frisk skåret frugt - da det nu er sommer og der er så meget lækkert! Jordbær, vandmelon osv. mums!

Anmeld

2. juli 2014

hekran

Hvis jeg er inviteret til brunch, så spejder jeg altid efter pølser, bacon og scrambled eggs. Kan finde pølserne, men mangler det andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.