frusteret hjælp dreng 6 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

443 visninger
2 svar
0 synes godt om
1. juli 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
først en forklaring: min søn er 6 år og går i førskole. han har problemer med hjertet men ikke noget han er plaget af udover han ikke rigtig kan løbe rundt med de andre.

når jeg henter ham om eftermiddagen er han glad, men når vi så kommer hjem og vi laver noget sammen ham, lillebror og jeg, så skriger han hvis lillebror rører ham eller hans ting, han sparker og slår ham uden grund.

det virker som om at han har nogle frustrationer som han afreagerer med på lillebror. og hele eftermiddagen og aften ender med at jeg skal skælde ham ud.

vi overvejer at tage ham ud af sfo efter ferien således at han og vi kan få en roligere dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2014

Leonora

Jeg tror det er vigtigt at I prøver at italesætte hans frustration.
Jeg forstår godt at det er svært ikke at skælde ham ud. Og der er selvfølgelig også en grænse for hvordan han skal opføre sig.

Men det lyder som om at han noget ophobet frustration der kommer ud når han kommer hjem i trygge omgivelser.

Prøv at tal med ham når han ikke er vred. Prøv at at få ham til at sætte ord på hvad der kan gøre ham sur og hvordan I kan hjælpe ham med at klare de situationer uden at det går ud over lillebror,

Det er en go ide at give ham lidt fritid efter jeres ferie. Men han skal jo i skole efter sommeren og der vil der jo også være lange dage - som han skal igennem.

Jeg oplever selv de samme ting med min store pige på 6 år.
Tror det er en del af deres fase fra børnehave til skole der er svær

Husk at sig til jer selv at I gør det hele så godt som i kan og er de bedste forældre I kan være

Kram fra Louise

Anmeld

1. juli 2014

Mumto3

Min datter er også førskolebarn, og jeg synes din søns reaktion lyder meget som det en stor del af de andre forældre fortæller om hvordan deres børn har reageret på skolestart.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.