Nogen de kan hjælpe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

537 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. august 2009

Anonym trådstarter

Heejsa de damer...ville høre om der nogen der kan hjælpe mig...

Er den lykkelige modager af kontanthjælp igennem min barsel, som slutter d 29 nov 09. Min søn er skrevet op til vuggestue med start d 15 nov 09. Er alene med min søn, uden kontakt til faren.

Jeg har tænkt a jeg ville læse videre d 1 feb 2010...altså står jeg 2 mdr uden nogen "indkomst"...

Mit spørgsmål er om jeg kan få kontanthjælp i de to måneder?? eller hvordan foregår det??

venligst en forvirret.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2009

Anonym trådstarter

Ja der sku så står i overskriften...

Nogen der kan hjælpe......

Anmeld

15. august 2009

Jules

Jeg vil mene du skulle få kontanthjælp. Men muligvis skal du i aktivering indtil studie start... Det kan også være du er heldig og ikke skulle lave noget hvis du har fået studie plads???

Anmeld

15. august 2009

4xGreve

Anonym skriver:

Heejsa de damer...ville høre om der nogen der kan hjælpe mig...

Er den lykkelige modager af kontanthjælp igennem min barsel, som slutter d 29 nov 09. Min søn er skrevet op til vuggestue med start d 15 nov 09. Er alene med min søn, uden kontakt til faren.

Jeg har tænkt a jeg ville læse videre d 1 feb 2010...altså står jeg 2 mdr uden nogen "indkomst"...

Mit spørgsmål er om jeg kan få kontanthjælp i de to måneder?? eller hvordan foregår det??

venligst en forvirret.....

Har selv fået kontanthjælp hele min graviditet og barsel, og min lille pige er igang med en langsom opstart i dp. Min barsel gælder til nov. og jeg skal starte på uddannelse i jan.
Derfor ved jeg af erfaring at man nemt kan få kontant-hjælp de to månder imellem barsel og evt. opstart på uddannelse, du skal dog nok til et par samtaler osv. men ikke det vilde ikke så længe at du har planer om at starte på uddannelse...

Knus Stina - også en lykkelig kontant hjælpes modtager... 

Anmeld

15. august 2009

Anonym trådstarter

Hvad går det der aktivering ud på...?? Ja har slet ikke forstand på det...

Anmeld

15. august 2009

4xGreve

- skriver:

Du kan sikkert godt få Kh men du kommer i aktivering.

det er jeg ikke engang sikker på, ikke når hun har planer om at starte på uddannelse blot 2 måneder efter hendes barsel er ophørt...

Anmeld

15. august 2009

Vingummien

Det kan du sagtens. er er meget forskellig aktivering, efter min barsel er sluttet skal jeg møde op 6 timer om ugen og søge jobs osv. Eller er der andre ting, afhænger af kommunen.

Men kontanthjælp kan du få, det køre bare videre, så bliver du kaldt til samtale om hvad du skal i de 2 mdr inden uddannelse

Anmeld

15. august 2009

Anonym trådstarter

Okay...mange taaak for jeres svar...giver mig lidt mere styr på det hele, har nærmest ligget søvnløs fordi jeg hele tiden tænker på hvad vi skal gøre, nu når jeg intet job har.....så det letter lidt...

igen tak for jeres svar....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.