Anonym skriver:
Skriver ano da nogle få fra mit studie også er på Baby af og til. 
Jeg står i den situation at jeg nu er halvvejs med Sygeplejerskeuddannelsen og er blevet glad for denne uddannelse...
MEN! Dengang jeg blev færdig med min htx (og lang tid før) var min drøm at blive veterinærsygeplejerske, men da der ingen elevpladser var på det tidspunkt kunne jeg skrive mig op i en lang kø. For at komme igang med noget blev det andenprionteten sygeplejerske.
Fedt studie.
Nu er jeg så blevet kontaktet idag af et dyrehospital (endda et der ligger inden for gå afstand af hvor jeg bor), med at de har en plads til mig, men de vil have svar allerede i morgen...
Åh Gud...
Vil det så gerne, men omvendt er allerede halvvejs med Sygeplejerskeuddannelsen...hvad ville i vælge/gøre?
Gøre den uddannelse færdig jeg er igang med, og dermed have noget at falde tilbage på??? Eller tage chancen og tage den nye uddannelse ???
Nogen der ved om der er mulighed for at komme tilbage til sygeplejestudiet hvis jeg fortryder det andet???
Puha.
Jeg står lidt i samme situation som dig. Jeg er halvvejs i sygeplejerskeuddanelsen og vil faktisk gerne være jordemoder.
Jeg har så fået lavet den ordning, at jeg tager 1 år på HF for at færdiggøre nogle fag, og søge ind på jordemoderuddannelsen - hvis jeg så ikke kommer ind, kan jeg bare komme tilbage på sygeplejerskeuddannelsen, fordi jeg egentlig bare har taget 1 års orlov fra uddannelsen.
Gå efter dine drømme! Ellers kommer du til at fortryde senere.
Anmeld