Aftenputteritualer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

355 visninger
3 svar
3 synes godt om
29. juni 2014

Bech19

Vi giver vores søn en flaske i rolige omgivelser, og hvis han falder i søvn med sutteflasken i munden, venter vi lidt, og så putter vi ham i sin seng med en nussebamse, sut og lister ud.

Hvis han vågner, prøver vi at klare det uden at tage ham op, men ellers vugger vi ham i vores arme, til han sover.

Det fungerer faktisk fint, men jeg tror, vi snart bliver nødt til at droppe vuggeriet i armene, da han jo er ved at blive tung...

Hvad gør I? Har I nogle fif?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2014

AnonymMor

Bech19 skriver:

Vi giver vores søn en flaske i rolige omgivelser, og hvis han falder i søvn med sutteflasken i munden, venter vi lidt, og så putter vi ham i sin seng med en nussebamse, sut og lister ud.

Hvis han vågner, prøver vi at klare det uden at tage ham op, men ellers vugger vi ham i vores arme, til han sover.

Det fungerer faktisk fint, men jeg tror, vi snart bliver nødt til at droppe vuggeriet i armene, da han jo er ved at blive tung...

min datter på 10 mdr kommer først i bad og så får hun en flaske og så i seng  

hun sover på eget værelse og har gjort det siden hun var 3,5 mdr gammel.. hun har lige siden været forholdsvis nem at putte med enkelte dage som undtagelse og har også siden sovet godt om natten

nogle dage falder hun i søvn med flasken og vågner lige kort når hun bliver lagt i sengen men vender sig om på siden med det samme og sover videre.. andre gange er hun vågen når hun bliver lagt og mosler lidt rundt men falder hurtigt i søvn. 

så er der også få dage hvor hun bliver ked og så går jeg ind og trøster til hun er rolig igen og går ud.. og så sover hun som regel efter 1 max 2 forsøg.  

hun sover fra 18.30/19.00 ca til kl 06.00/06.30 ca uden mad om natten. 

sådan er vores aftenritual og det fungerer  

Anmeld

30. juni 2014

Frk. Petersen

Bech19 skriver:

vi putter ikke Liva hvis hun falder i søvn mens hun spiser.. Det er rigtig dumt (efter min mening) at hun lære at sove pga mad..

Vi pusler og skifter ble og skifter tøj til nattøj, så lægger vi hende i hendes seng og manden læser når han putter, jeg synger.. Og så går vi (måske tænder vi hendes uro) Så vandre vi faktisk frem og tilbage fra stuen til vores soveværelse og giver hende sutten og siger godnat.. Det går bedre og bedre for hver dag.. er kun lige startet på det for en uge siden - ellers blev hun også vugget i armene..

Det kommer jo nok lidt an på om man er i top til at tage kampen

Held og lykke med jeres

Anmeld

30. juni 2014

AnthonsMor

Bech19 skriver:

Min søn på 15 måneder får stadig flaske om aftenen, hvilket jeg synes fungerer fantastisk..

Han får den umiddelbart efter klokken 19, også lægger jeg ham ind i seng, giver dyne på, siger godnat, elsker dig, vi ses i morgen, tænder hans musikbamse og går, oftest virker den og han falder i søvn med det samme uden at græde.. Hvis han begynder at græde går jeg ind og gentager putningen, indtil han falder i søvn.. Er han meget ked af det sætter jeg mig ved ham og synger en sang, så der kommer ro på..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.