Pludselige opståede sår og rifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.063 visninger
5 svar
1 synes godt om
29. juni 2014

Anonym trådstarter

Jeg har igennem de sidste par uger opdaget en del små rifter og sår på min krop. Det ser ud som at de er opstået ud af det blå, og jeg kan virkelig ikke finde en god forklaring på hvorfor de er opstået.

F.eks. opstod denne rift på min højre overarm, mens jeg var ude og cykle i går. Stedet har været dækket af cykeltrøjen og desuden har jeg ikke været væltet eller noget. Den var der bare, da jeg kom tilbage.

Dette sår på albuen opdagede jeg en dag i sidste uge, da jeg skulle til at i bad. Jeg har ikke skåret mig, barberer ikke mine arme eller har slået den. Det så ret voldsomt ud, da jeg opdagede det. Da var det helt nyt og havde knapt nok fået sårskorpe på. Det underlige er jeg ikke har blødt. Jeg går til daglig i lange skjorter eller bluser, og der har ikke været noget blod at finde i dem. 

Denne rift (er ikke så tydelig mere) opdagede jeg en dag da jeg sad i toget hjem. Jeg havde ikke lavet noget inden, der kunne give anledning til at få rifter. Hverken cyklet, løbet, faldet, gået ind i noget osv.

Samtidig er jeg begyndt at få rigtig mange blå mærker, ligeledes uden nogen særlig grund.

Det er totalt underligt. Jeg har ikke selv lavet disse rifter og mærker, og kan i det hele taget ikke finde nogen logisk forklaring på det. De er aldrig opstået i nattens løb, hvor jeg måske kunne have kradset mig selv i søvne. Jeg ejer ingen kat, der kunne kradse. Jeg forstår det virkelig ikke. Det giver bare ikke mening for mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2014

Anonym trådstarter

Hov, billederne kan vidst ikke ses.

Billede 1: Rift på overarm

Billede 2: Sår på albue

Billede 3: Rift på knæskal

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. juni 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hov, billederne kan vidst ikke ses.

Billede 1: Rift på overarm

Billede 2: Sår på albue

Billede 3: Rift på knæskal

Min ærlige mening? Jeg ville ikke tænke over det, det små rifter og et lille bitte sår, så kan ikke se hvorfor det skulle være vigtigt at vide hvordan de er kommet?

Hvis det var større sår som fx. ikke ville hele, så ville jeg give det råd at du skulle smutte en tur til lægen.

Anmeld

29. juni 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg har også tit opdaget rifter og småsår på mig selv men det er ikke noget jeg tænker videre over. Det sker for alle. 

Anmeld

29. juni 2014

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Min ærlige mening? Jeg ville ikke tænke over det, det små rifter og et lille bitte sår, så kan ikke se hvorfor det skulle være vigtigt at vide hvordan de er kommet?

Hvis det var større sår som fx. ikke ville hele, så ville jeg give det råd at du skulle smutte en tur til lægen.

Jeg har bare aldrig oplevet det før, hvor der ikke var nogen øjensynlig grund til de var opstået? Det er det jeg synes er mærkeligt. Ville ikke studse over det, hvis jeg vidste hvorfor.

Anmeld

29. juni 2014

MysteriousAngel

En gang imellem har jeg blå mærker. Pludselig er de der bare. Uden jeg ved hvorfor. 

For 3 uger siden havde jeg en forstuvet finger. Men anede ikke hvad der var sket... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.