Hvad gør jeg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

725 visninger
7 svar
7 synes godt om
27. juni 2014

Anonym trådstarter

Jeg står i en dum situation. Jeg er vikar i en daginstitution og har fået vagter i juli, 3 uger. 

Men får så afvide igår morges at min mor har bestilt ferie i den ene uge, til Spanien med alt betalt. Og det er købt og betalt. Hun sagde det først der fordi hun ville overraske mig, da jeg aldrig fik en fødselsdagsgave sagde hun. Hvad gør jeg nu med arbejdet? Jeg siger selvfølgelig ikke til min mor at jeg ikke tager med. Synes det var en super sød tanke af hende. Det skal lige siges, at hende og hendes mand er der nede i forvejen når vi kommer. 

Hvad ville du gøre? 

Hvad ville du sige til jobbet?

Det er jo klart at de bliver sådan øv! Sure

hjælp tages imod med kyshånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2014

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Jeg står i en dum situation. Jeg er vikar i en daginstitution og har fået vagter i juli, 3 uger. 

Men får så afvide igår morges at min mor har bestilt ferie i den ene uge, til Spanien med alt betalt. Og det er købt og betalt. Hun sagde det først der fordi hun ville overraske mig, da jeg aldrig fik en fødselsdagsgave sagde hun. Hvad gør jeg nu med arbejdet? Jeg siger selvfølgelig ikke til min mor at jeg ikke tager med. Synes det var en super sød tanke af hende. Det skal lige siges, at hende og hendes mand er der nede i forvejen når vi kommer. 

Hvad ville du gøre? 

du kan vel ikke gøre så meget andet end at sige sandheden også håbe de har en anden vikar de kan bruge

Anmeld

27. juni 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Du siger det bare som det er, at du ikke kommer i den uge fordi din mor har givet dig en surprice gave rejse, færdig bum.

God tur

Anmeld

27. juni 2014

Janey

Profilbillede for Janey
Mom skriver:

Du siger det bare som det er, at du ikke kommer i den uge fordi din mor har givet dig en surprice gave rejse, færdig bum.

God tur

Det var selvfølgelig en nem måde at gøre det på, men det vil formentlig have nogle konsekvenser. Et vikariat er jo også et arbejde, og udebliver man fra sit arbejde uden gyldig grund, kan man blive opsagt med dags varsel (jeg ved ikke om der er nogle lempeligere regler inden for det offentlige men tror ikke der er for vikarer). Hvis vikariatet kun er på de 3 uger, er det selvfølgelig "kun" 3 ugers løn, TS mister, men er det et længere vikariat (eks. barselsvikariat), kan det jo pludselig være mange måneders løn, man mister.

Der er vel ikke så meget andet at gøre end at snakke med daginstitutionen om det og håbe, at de kan få en anden vikar ind i den pågældende uge.

Anmeld

27. juni 2014

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Det var selvfølgelig en nem måde at gøre det på, men det vil formentlig have nogle konsekvenser. Et vikariat er jo også et arbejde, og udebliver man fra sit arbejde uden gyldig grund, kan man blive opsagt med dags varsel (jeg ved ikke om der er nogle lempeligere regler inden for det offentlige men tror ikke der er for vikarer). Hvis vikariatet kun er på de 3 uger, er det selvfølgelig "kun" 3 ugers løn, TS mister, men er det et længere vikariat (eks. barselsvikariat), kan det jo pludselig være mange måneders løn, man mister.

Der er vel ikke så meget andet at gøre end at snakke med daginstitutionen om det og håbe, at de kan få en anden vikar ind i den pågældende uge.

Jeg er løs vikar , eller hvad det hedder. Har været der siden januar, nogle gange mange timer andre gange få,. Starter på ny udd 15.sep. 

Anmeld

27. juni 2014

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Jeg er løs vikar , eller hvad det hedder. Har været der siden januar, nogle gange mange timer andre gange få,. Starter på ny udd 15.sep. 

Så er det værste du risikerer ved at "brænde dem af" vel, at du ikke får flere timer hos dem og, hvis du er ok med det, så er det bare af sted på ferie uanset, hvad daginstitutionen siger. Det bedste ville selvfølgelig være, hvis de kan få en anden ind, så I kan løse det uden nogen sure miner fra nogens side.

Anmeld

27. juni 2014

serinasmor

Anonym skriver:

Hvad ville du gøre? 

Ærligt synes jeg din mor er en klovn ...

Selvom det er en sød tanke kan du jo ikke komme med når du skal arbejde - og det burde hun have tænkt over ... Du må fortælle din mor at du ikke kan komme med når du skal arbejde ..

Anmeld

27. juni 2014

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Ærligt synes jeg din mor er en klovn ...

Selvom det er en sød tanke kan du jo ikke komme med når du skal arbejde - og det burde hun have tænkt over ... Du må fortælle din mor at du ikke kan komme med når du skal arbejde ..

Ja et eller andet sted har du ret. Men kan ikke sige til hende at vi (mig, min kæreste og vores søn) ikke skal med når det er købt og betalt. Og dette job er "kun" vikar job, og starter på ny udd til september. Hvis det var en fast stilling eller et vikariat på fx barsel på et år, så havde jeg også sagt at jobbet kom i første række. Hvis du fordtår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.