Vidste hvad jeg skulle kalde emnet og heller ikke om det er endt i rette kategori.
Det blev langt
Baggrund: min kæreste og jeg fik vores første barn sidste år, kort efter fødslen får jeg udleveret mini piller af lægen, (før graviditeten har jeg altid brugt p-piller).
Efter at jeg har fået mini piller, har jeg lidt bivirkninger, nedsat sexlyst, har kun tabt 400 gram på de 6 mdr jeg har fået pillerne og taget 2 på igen, og manglede stadig en del kg af min graviditets vægt
, samt udebleven mens (bortset fra lidt pletblødning med op til 2½ mdrs mellemrum).
Sidst nævnte har så givet anledning til en del spørgsmål, som jeg, min kæreste og min søster har snakket en del frem og tilbage om.
Jeg er blevet lidt af et testmonster efter at min mens udebliver og min kæreste spørger naturligvis tit om jeg nu har testet.
I den sammenhæng fik vi forleden sat helt på plads, at vi ønsker os flere børn med tiden.
Der er flere omstændigheder(som jeg helst ikke vil uddybe nærmere) der gør at det har været noget hårdt for os at blive forældre, vi har haft en del skænderier og været ved at overveje om vi skulle gå hvert til sit.
Men her de sidste par uger, har kæresten indrømmet at han har det dårligt psykisk, for at korte det ned så har vi fundet frem til at han sansynligtvis har en depression og som han selvfølgelig skal i behandling for.
Forleden da vi snakkede om det at få flere børn, nævnte han, at hvis "vi" blev gravide ved en upser igen, ville han helst at vi beholdte barnet og ikke tænke i abort, også selv om det var nu her jeg blev gravid, (resten af året).
Min holdning er at jeg helst ville vente med ny baby til vores først mindst var startet og godt indkørt i VS, vi har den gode mulighed at h*n først skal starte omkring febuar- marts, eller endnu bedre til h*n fylder 2 år.
Men kæresten spørger så til hvor sikre de mini piller egentlig er, for han havde hørt at de var mindre sikre en p-piller, jeg fortæller så at 2 generations mini piller burde være lige så sikre som p-piller, som jeg har læst mig frem til, da der står at de forhindre ægløsningen.
Men han spørger så, hvad hvis man kommer til at glemme at tage en pille eller to der hvor man burde have sin ægløsning, får man den så alligevel?
Min søster og jeg begynder så at snakke om det lææænge, hun sætter samme spørgsmålstegn, hvor jeg tænker at en ægløsning mener jeg at kroppen forbereder sig på hele cykulusen hvis den ikke bliver forstyret (p-piller/ mini piller)
Nogen der ved om dette?
Og er der nogen der kan gennemskue om min kæreste er ved at være skruk igen?
Og med de bivirkninger jeg har, er det bedst at stoppe med de mini piller, eller skifte mærke?