Barsel på KH og bidrag fra Statsforvaltningen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

560 visninger
4 svar
2 synes godt om
25. juni 2014

Anonym trådstarter

Jeg har virkelig brug for gode råd idet jeg lige har fået brev i e-boks fra kommunen om at de vil trække mig i kh med 4000 kr her fredag.

Jeg har fået søgt om underhold før og efter fødsel og udgifter i forhold til fødsel via statsforvaltningen, dette er penge som udbetaling danmark trækker faderen for og det er en engangsydelse der i alt er 3900 kr. Det er snart 7 mdr siden jeg søgte og endelig står de på kontoen i dag hvilket jeg blev lykkelig over.

Jeg er på barsel og modtager kh og her til aften ligger der et brev i e-boks fra kommunen hvor de skriver at de har modtaget oplysninger fra udbetaling danmark om at jeg har fået dette før/ efterfødselsbidrag på 3900 og da det er en indtægt vil de modregne det i min kontanthjælp som kommer fredag.

Hvorfor i alverden skulle jeg så søge om det og lave ravage i min x's økonomi?
Kan det virkelig være rigtig at jeg som kontanthjælpsmodtager på barsel ikke må modtage denne engangsydelse???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2014

Anonym trådstarter

ingen erfaringer?

Anmeld

26. juni 2014

SHERO

Det lyder godt nok underligt, jeg ville ringe til kommunen.. Alm. Børnebidrag går da ikke under indtægt, så burde det da heller ikke..:/

Anmeld

26. juni 2014

SandraXOXO

Det lyder meget typisk. Altså du får jo 4000 ekstra som du jo kan bruge at leve for og derfor behøver staten jo ikke give dig de 4000 denne måned. Jeg fik også 1000 kr tilbage i Skat engang som så blev trukket i min kh og der fik jeg den forklaring ^^

Anmeld

26. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
SandraXOXO skriver:

Det lyder meget typisk. Altså du får jo 4000 ekstra som du jo kan bruge at leve for og derfor behøver staten jo ikke give dig de 4000 denne måned. Jeg fik også 1000 kr tilbage i Skat engang som så blev trukket i min kh og der fik jeg den forklaring ^^

Nu ved jeg ikke så meget om KH og faderbidrag osv. Så det er blot et undrende spørgsmål. Men sådan en engangsydelse fra faderen er vel ikke til at leve for men til at købe barnevogn og lign. til det kommende barn? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.