Skal der afføringsmiddel til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

453 visninger
7 svar
1 synes godt om
25. juni 2014

*Mor Til Albert*

Jeg har ikke været på wc og lave stort siden lørdag. Jeg har spist helt normalt som jeg plejer, gået tur osv. Jeg har ikke haft trang til at skulle på wc overhovedet. Har ingen mavesmerter eller noget. Det skal lige siges, at jeg er i sommerhus med min kæreste og en fælles ven. Kan dette have indflydelse på mine toiletbesøg? Altså at psyken spiller mig et puds og derfor trykker "stop" på wc-knappen, eller er der noget galt med min mave??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2014

Mama85

*Heidi* skriver:

Jeg har ikke været på wc og lave stort siden lørdag. Jeg har spist helt normalt som jeg plejer, gået tur osv. Jeg har ikke haft trang til at skulle på wc overhovedet. Har ingen mavesmerter eller noget. Det skal lige siges, at jeg er i sommerhus med min kæreste og en fælles ven. Kan dette have indflydelse på mine toiletbesøg? Altså at psyken spiller mig et puds og derfor trykker "stop" på wc-knappen, eller er der noget galt med min mave??

Hvor ofte plejer du at have afføring normalt? Det lyder ikke til på tråden at der plejer at gå så lang tid i mellem? 

Anmeld

25. juni 2014

AnnaK89

Jeg tænker lidt, hvad har du prøvet med?
Altså tænker, afføringsmiddel er lidt hårdt at ligge ud med, hvis ikke du har prøvet andet.

Anmeld

25. juni 2014

*Mor Til Albert*

Mama85 skriver:

Hvor ofte plejer du at have afføring normalt? Det lyder ikke til på tråden at der plejer at gå så lang tid i mellem? 

Der kan godt gå 2-3 dage imellem.. 

Anmeld

25. juni 2014

*Mor Til Albert*

AnnaKJ skriver:

Jeg tænker lidt, hvad har du prøvet med?
Altså tænker, afføringsmiddel er lidt hårdt at ligge ud med, hvis ikke du har prøvet andet.

Har ikke prøvet noget. - Kun at vente 

Anmeld

25. juni 2014

esioul

*Heidi* skriver:

Husker du at holde dig i gang?

Det kan godt have indflydelse på det.

Anmeld

25. juni 2014

AnnaK89

*Heidi* skriver:

Har ikke prøvet noget. - Kun at vente 

Så ville jeg bestemt ikke ligge ud med afføringsmiddel.

Jeg ville prøve med noget sveskejuice, dadler, cykle med benene, MASSER vand og fiberrig kost.
Er der intet af det der virker indenfor et par dage, så ville jeg nok starte med at prøve movicol til at sætte gang i det.

Anmeld

25. juni 2014

Mama85

*Heidi* skriver:

Der kan godt gå 2-3 dage imellem.. 

Ok, jeg ville ikke starte ud med afføringsmiddel så, men i stedet vil jeg hurtigst muligt få noget indenbords som kan få maven i gang på naturlig vis.. Svesker (både grød/juice og hele) da det virker effektivt, samt masser af væske. Tyggegummi med kunstige sødemidler har også en afførende effekt, hvis man tygger nok af det på kort tid  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.