4 års undersøgelse og synstest.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2014

GUSO

Hmm Sofie fik kke testet sit syn ved 4 års undersøgelsen, er det obligatorisk??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2014

2721

GUSO skriver:

Hmm Sofie fik kke testet sit syn ved 4 års undersøgelsen, er det obligatorisk??

Om det er obligatorisk skal jeg ikke udtale mig om, men har da læst flere steder at det var en af de ting der ville blive tjekket ved 4 års undersøgelsen.

Anmeld

26. juni 2014

GUSO

2721 skriver:

Om det er obligatorisk skal jeg ikke udtale mig om, men har da læst flere steder at det var en af de ting der ville blive tjekket ved 4 års undersøgelsen.

Det syntes jeg er mærkeligt Sofie ikke er blevet

Anmeld

26. juni 2014

dorthemus

2721 skriver:

Okay, her var der ikke tvivl om at han ikke kunne se det. Han kunne se de første 3 linjer og derefter var det alt for småt( sagde han) og selv om
Lægen pressede på og han kom tættere på var det tydeligt at han vitterligt ikke kunne se det.

Ja det er en anden situation.

Anmeld

27. juni 2014

2721

dorthemus skriver:

Ja det er en anden situation.

Ja, men dejligt at det formentligt bare var fordi din datters klap gik ned

Anmeld

29. juni 2014

lion

Min datter skelede, og så gik det væk, det kom så tilbage og vi tog til øjenlægen, hun var 4 år. ( vi var sent ude.)

Vi gik derfra med et svar der hed +8,5 på begge øjne.

Omkring briller, ja så ved jeg ikke om at begge hendes forældre bruger briller, at hun var hel ok med det. Hun ville ha prøve brillerne med hjem.

Anmeld

29. juni 2014

VIPpigen

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men jeg har selv lige ringet rundt til diverse øjenlæger i Syddanmark, fordi der er mellem 3-6 måneders ventetid...

jeg fandt en i Fredericia som havde tid under 14 dage, fordi det var børn... Vi bor tæt på grænsen, men kører gerne til Fredericia, i stedet for at vente til september, eller december som nogen faktisk først havde tid ved....

Vi mistænker dog ikke min datter for at have dårligt syn som sådan, men hun har tic's omkring øjnene, som gør at vi istedet må bruge udelukkelsesmetoden...

Jeg tænkte at hvis du boede på Fyn, eller syd/midt Jylland, så var det da værd at ringe til andre øjenlæger...

held og lykke med jeres dreng

Anmeld

29. juni 2014

2721

lion skriver:

Min datter skelede, og så gik det væk, det kom så tilbage og vi tog til øjenlægen, hun var 4 år. ( vi var sent ude.)

Vi gik derfra med et svar der hed +8,5 på begge øjne.

Omkring briller, ja så ved jeg ikke om at begge hendes forældre bruger briller, at hun var hel ok med det. Hun ville ha prøve brillerne med hjem.

Det var godt nok også en del.

Jeg bruger selv linser fordi jeg hader at have briller på

Men håber at det ikke bliver et problem, hvis han har brug for det

Anmeld

29. juni 2014

2721

VIPpigen skriver:

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men jeg har selv lige ringet rundt til diverse øjenlæger i Syddanmark, fordi der er mellem 3-6 måneders ventetid...

jeg fandt en i Fredericia som havde tid under 14 dage, fordi det var børn... Vi bor tæt på grænsen, men kører gerne til Fredericia, i stedet for at vente til september, eller december som nogen faktisk først havde tid ved....

Vi mistænker dog ikke min datter for at have dårligt syn som sådan, men hun har tic's omkring øjnene, som gør at vi istedet må bruge udelukkelsesmetoden...

Jeg tænkte at hvis du boede på Fyn, eller syd/midt Jylland, så var det da værd at ringe til andre øjenlæger...

held og lykke med jeres dreng

Vi bor desværre på Sjælland og har ikke rigtig kunnet finde et sted, der havde tid før, ville ellers også gerne tage langt for at få en tidligere tid.

Håber I finder årsagen til jeres datters tic's. Vores dreng har de sidste 3 dage, blinker rigtig meget med øjene og jeg undres.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.