Hvor langt er jeg???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

463 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. juni 2014

Anonym trådstarter

Hvordan udregner man "hvor langt man er" har heg forstået det rigtigt? 

Man regner fra første dag i sidste mens, dvs hvis den dag var den 4 juni ville jeg f.eks være 3+0 idag men hvis man kender æl dag tæller man derfra? Eks. Æl var den 12 så ville jeg være 3+6 idag? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2014

Anonym trådstarter

Sket ingen der vil svare ?

Anmeld

25. juni 2014

Chellie

Man tæller fra første mens-dag. Så ja, hvis du fik mens 4/6, er du 3+0 idag (forudsat du er gravid)

Anmeld

25. juni 2014

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Man tæller fra første mens-dag. Så ja, hvis du fik mens 4/6, er du 3+0 idag (forudsat du er gravid)

Synes bare jeg så en der skrev at når man havde æl er man altid 2+0 men hvad så hvis ens æl er skubbet eller man har en uregelmæssig cyklus ? 

Anmeld

25. juni 2014

CH2012

Anonym skriver:

Hvordan udregner man "hvor langt man er" har heg forstået det rigtigt? 

Man regner fra første dag i sidste mens, dvs hvis den dag var den 4 juni ville jeg f.eks være 3+0 idag men hvis man kender æl dag tæller man derfra? Eks. Æl var den 12 så ville jeg være 3+6 idag? 

Man tæller normalt fra ens sidste menstruations første dag. Men jeg fx har ikk en cyklus på 28 dage (normalt), men på ca. 32 dage - og dermed ville min termin (og hvor langt jeg ville være henne) også rykke... Og dermed kan jeg i princippet ikk tælle fra min sidste menstruations første dag... Men hvis du har styr på din cyklus (ca.), så kan du bruge hjemmesiden terminsberegner.dk - som en guidelinje i forhold til hvor langt du er

Anmeld

25. juni 2014

Anonym trådstarter

CH2012 skriver:

Man tæller normalt fra ens sidste menstruations første dag. Men jeg fx har ikk en cyklus på 28 dage (normalt), men på ca. 32 dage - og dermed ville min termin (og hvor langt jeg ville være henne) også rykke... Og dermed kan jeg i princippet ikk tælle fra min sidste menstruations første dag... Men hvis du har styr på din cyklus (ca.), så kan du bruge hjemmesiden terminsberegner.dk - som en guidelinje i forhold til hvor langt du er

Okay, hvad gør du så? Men som udgangspunkt tæller man derfra, og så må den bare risikere at rykke terminsdato når man kommer til scanning osv ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.