Slået tænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

805 visninger
7 svar
1 synes godt om
25. juni 2014

Mama85

Hej med jer. Min datter har været faldet og slået sine fortænder  De er ikke voldsomt løse, men de kan "rokkes" en lille smule. Hun bløder ikke længere, men er øm. En tur på klinikken viste ikke skader, men det er selvfølgelig ved at blive meldt og de sagde at jeg lige skulle være obs på om der kom ændringer i tændernes farve og om de bliver ved med at være "løse", men er der andre ting jeg skal være obs på end det oplyste? Nogle erfareringer??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2014

stjernehimmel

Mama85 skriver:

Hej med jer. Min datter har været faldet og slået sine fortænder  De er ikke voldsomt løse, men de kan "rokkes" en lille smule. Hun bløder ikke længere, men er øm. En tur på klinikken viste ikke skader, men det er selvfølgelig ved at blive meldt og de sagde at jeg lige skulle være obs på om der kom ændringer i tændernes farve og om de bliver ved med at være "løse", men er der andre ting jeg skal være obs på end det oplyste? Nogle erfareringer??

Ja INGEN hård kost.. 

min datter har lavet samme stunt med hendes blivende tænder for noget tid siden...

gi hende flydende kost de næste dage, gerne en uge til tænderne ha sat sig igen....

hun må ikke både med dem.... og være obs på at koldt og varmt nok vil kunne mærkes... hende af min døjer stadig lidt med det...

ÅHHH og rigtig go bedring.... det med tænderne er simpelthen bare rigtig modbydeligt, så hellere en brækket arm...

Anmeld

25. juni 2014

Mama85

stjernehimmel skriver:

Ja INGEN hård kost.. 

min datter har lavet samme stunt med hendes blivende tænder for noget tid siden...

gi hende flydende kost de næste dage, gerne en uge til tænderne ha sat sig igen....

hun må ikke både med dem.... og være obs på at koldt og varmt nok vil kunne mærkes... hende af min døjer stadig lidt med det...

ÅHHH og rigtig go bedring.... det med tænderne er simpelthen bare rigtig modbydeligt, så hellere en brækket arm...

Åh, nej..det er en oplevelse man hellere vil være foruden, fortsat god bedring med hende. Selvfølgelig med blød kost..det bliver en udfordring, for min datter elsker kød og "gnavegrønt".. Har præcis på samme måde, hellere en brækket arm eller et ben, og få skånet de tænder 

Anmeld

25. juni 2014

Studerendemor

Mama85 skriver:

Min datter var samme tur igennem for et par måneder siden. 

Hun fik skåret sin mad i små bidder, råkost, grød o.s.v. og var selv meget opmærksom på, kun at tygge maden med kindtænderne. Vi fortalte det selvfølgelig til børnehaven, så de kunne være opmærksomme og evt. hjælpe hende med at spise. Det gik så fint, efter 14 dage sad fortanden igen helt fast og havde ikke ændret farve.

God bedring med din datters fortænder 

Anmeld

25. juni 2014

et-ønske

Jeg HADER når de slår deres tænder!! Så hellere et skrammet knæ
Min datter smagte på en mooncar - og begge fortænder var løse. Den første dag fik hun kun is, yoghurt - de følgende blød kost, indtil det ikke var ømt mere.
Hun har det flotteste fortænder idag og tjek lige hvordan hun så ud
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. juni 2014

Mama85

Mor i Aarhus skriver:

Min datter var samme tur igennem for et par måneder siden. 

Hun fik skåret sin mad i små bidder, råkost, grød o.s.v. og var selv meget opmærksom på, kun at tygge maden med kindtænderne. Vi fortalte det selvfølgelig til børnehaven, så de kunne være opmærksomme og evt. hjælpe hende med at spise. Det gik så fint, efter 14 dage sad fortanden igen helt fast og havde ikke ændret farve.

God bedring med din datters fortænder 

Ååh, godt at hun er ovre det så..her gik det heldigvis godt til aften, både med at spise og børste tænder  Og mange tak. 

Anmeld

25. juni 2014

Mama85

et-ønske skriver:

Jeg HADER når de slår deres tænder!! Så hellere et skrammet knæ
Min datter smagte på en mooncar - og begge fortænder var løse. Den første dag fik hun kun is, yoghurt - de følgende blød kost, indtil det ikke var ømt mere.
Hun har det flotteste fortænder idag og tjek lige hvordan hun så ud

Nej nej nej, stakkels pige, det ser virkelig slemt ud, men godt at høre at fortænderne ikke har taget skade  

Anmeld

25. juni 2014

Isabella_mor

Mama85 skriver:

Næh, det er faktisk det. De kan blive mørkere grundet blod inde i selve tanden. Men det er ikke farligt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.