Enlig og studerende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

964 visninger
6 svar
1 synes godt om
25. juni 2014

Anonym trådstarter

Hej skønne mødre og fædre..

Jeg har brug for råd og vejledning..

Er der nogen af jer der er enlige og studerene samtidigt?

Hvordan får i det til at hænge sammen økonomisk?
Ved jeg som studerende kan få voksen elev løn som er ca. 1900kr før skat men syntes alligevel det er svært at få det til at hænge sammen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2014

Mama85

Anonym skriver:

Ved jeg som studerende kan få voksen elev løn som er ca. 1900kr før skat men syntes alligevel det er svært at få det til at hænge sammen..

Altså, der er stor forskel på at være på en SU-berettiget uddannelse og være på SU, og være elev på en elevløn. Hvilken uddannelse er det og hvor gammel er du? 

Anmeld

25. juni 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Jeg er dog ikke enlig mere... men har været det...

Jeg kunne snildt for det til at hænge sammen... ved hjælp af friplads og bolig støtte OG med tanke på at jeg kun købte det vi havde brug for....

men det kommer jo an på hvad udgifter man har... 

hvad lyder dit budget på? og hvordan ser det evt ud? for det kan jo være du bruger penge på noget der slet ikke er behov for eller som du kan finde andre steder billigere

Anmeld

25. juni 2014

sandramor

Anonym skriver:

Jeg er enlig mor til 2 og læser til socialrådgiver 

Jeg synes ikke det er svært at få det hele til at hænge sammen 

Jeg får dobbelt su og har så valgt su lån også.... Samtidig får jeg jo boligsikring og forhøjet børnepenge.... 

Jeg har valgt at mine børnepenge ryger ind på budget kontoen så min månedlige indbetaling er kun på 3000kr... Ud over det betaler jeg ca 2000kr i benzin om måneden og ca 2500kr på mad... Sætter 1500kr af til opsparing og alligevel har jeg 6000kr tilbage til pigerne og jeg 

Så vi mangler absolut ingenting 

Anmeld

26. juni 2014

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Jeg er enlig mor til 2 og læser til socialrådgiver 

Jeg synes ikke det er svært at få det hele til at hænge sammen 

Jeg får dobbelt su og har så valgt su lån også.... Samtidig får jeg jo boligsikring og forhøjet børnepenge.... 

Jeg har valgt at mine børnepenge ryger ind på budget kontoen så min månedlige indbetaling er kun på 3000kr... Ud over det betaler jeg ca 2000kr i benzin om måneden og ca 2500kr på mad... Sætter 1500kr af til opsparing og alligevel har jeg 6000kr tilbage til pigerne og jeg 

Så vi mangler absolut ingenting 

Er slet ikke inde i det man kan få af tilskud.. Men forhøjet børneprogram hvor meget er det?

Anmeld

26. juni 2014

Anonym trådstarter

Mama85 skriver:

Altså, der er stor forskel på at være på en SU-berettiget uddannelse og være på SU, og være elev på en elevløn. Hvilken uddannelse er det og hvor gammel er du? 

Er 25 år og begynder på pædagogisk assistent

Anmeld

26. juni 2014

sandramor

Anonym skriver:

Er slet ikke inde i det man kan få af tilskud.. Men forhøjet børneprogram hvor meget er det?

Åårh bum bum.... Jeg mener det er omkring 2400kr oveni de alm. Børnepenge man får.... Og jeg ku faktisk dengang jeg var i lære oveni få ekstra børnetillæg på yderligere 1400kr.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.