barn på næsten 3 år begyndt at putte ting i munden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.793 visninger
6 svar
2 synes godt om
24. juni 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Ja...

Nogen ideer eller gode råd?

han har stadig sin sut, men er pludselig begyndt at putte ALT der kan bides i/suttes på i munden...

det er som om det stadie er kommet retur...

han bliver 3 til september så var lidt i tvivl hvilken kategori den hørte under...

Alt tøj der kan hives i eller der kommer i nærheden af munden bliver suttet/tygget på...

alt legetøj- ligefra diverse bamser til hans lego og biler bliver puttet i munden...

det stadie var ellers hurtigt overstået da han var baby... Han har aldrig haft behovet for at putte ting i munden...

Sutten var anbefalet fra hospitalet da han blev født fordi han hev underlæben ind når han prøvede at sutte...

Jeg er i vildrede om det er noget at jeg bør tage op med VS og SP eller om det bare er endnu en del af hans udvikling...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2014

Mamalou

Wampires skriver:

Ja...

han har stadig sin sut, men er pludselig begyndt at putte ALT der kan bides i/suttes på i munden...

han bliver 3 til september så var lidt i tvivl hvilken kategori den hørte under...

Alt tøj der kan hives i eller der kommer i nærheden af munden bliver suttet/tygget på...

alt legetøj- ligefra diverse bamser til hans lego og biler bliver puttet i munden...

det stadie var ellers hurtigt overstået da han var baby... Han har aldrig haft behovet for at putte ting i munden...

Sutten var anbefalet fra hospitalet da han blev født fordi han hev underlæben ind når han prøvede at sutte...

Jeg er i vildrede om det er noget at jeg bør tage op med VS og SP eller om det bare er endnu en del af hans udvikling...

Jeg synes du skal vende den med vuggestuen, da de jo kender ham og ved om det er et bekymringspunkt.

Har han ellers skiftet adfærd? Virker han utryg?

Anmeld

24. juni 2014

Mother-love

Tror ikke du skal være bekymret.
Isabella er lige blevet tre og hun gør det samme. Men tror det er på vej retur igen. Hun gør det ihvertfald ikke så meget mere som hun gjorde lige en overgang.

Anmeld

24. juni 2014

Wampires

Mamalou skriver:

Jeg synes du skal vende den med vuggestuen, da de jo kender ham og ved om det er et bekymringspunkt.

Har han ellers skiftet adfærd? Virker han utryg?

Han har ikke været særlig længe i den nuværende vuggestue og de har end ikke opdaget at han trækker sig fra bestemte pædagoger så tror ikke de har set det her...

desværre...

hmmm... når jeg tænker over det så har det jo faktisk passet sammen med at han er blevet en del mere hysterisk anlagt...

han får virkelig nogle flip ind imellem der bare er helt ude af proportioner i forhold til situationen... hvor han plejer at være rimelig afbalanceret med sine reaktioner... (altså i forhold til at være en næsten 3-årig uden det store ordforråd )

Anmeld

24. juni 2014

Wampires

Mother-love skriver:

Tror ikke du skal være bekymret.
Isabella er lige blevet tre og hun gør det samme. Men tror det er på vej retur igen. Hun gør det ihvertfald ikke så meget mere som hun gjorde lige en overgang.

rart at høre at andre også har oplevet det...

det er bare når det kommer så pludseligt fra den ene dag til den anden bliver man sådan lidt hønemor bekymret...

Anmeld

24. juni 2014

Mother-love

Wampires skriver:

rart at høre at andre også har oplevet det...

det er bare når det kommer så pludseligt fra den ene dag til den anden bliver man sådan lidt hønemor bekymret...

Jeg tænkte bare det er noget underligt noget at starte på igen. Andet har jeg ikke spekuleret i. Men hun har heller ikke vist ændret adfærd.
Andet end den at hun er startet i bh og gerne vil nogle ting selv nu.

Men hvis du er bekymret ville jeg nok høre nogen af pædagogerne/voksne han går sammen med om de synes han har ændret adfærd.

Men tror altså ikke du skal være bekymret

Anmeld

25. juni 2014

Clisolka

Wampires skriver:

Ja...

Jeg tror ikke du skal være så nervøs - Isabella har lige haft den periode, hvor alt skulle puttes i munden... Hun bliver 4 til oktober 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.