Vedr. Graviditet og ferie.:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

708 visninger
4 svar
1 synes godt om
24. juni 2014

line23

Hej alle sammen. Håber i kan svare mig på dette spørgsmål. 
Jeg er gravid - 12+6 i dag. Dette er min første graviditet, og jeg skal på ferie til Frankrig her d. 12 juli. Kan nogle svare mig på om der er noget jeg skal være OBS på mht til sol? En solcreme i måske kan anbefale til gravide, da jeg har læst og fået afvide det ikke er smart med en hel masse sol som gravid, og slet ikke på maven. Eller er det bare en myte? Har nogle af jer erfaringer med ferie og graviditet? Jeg ligger altid på maven når jeg tager sol, da jeg ikke føler det bekvemt at ligge på ryggen, ved egentligt ikke hvorfor, men sådan har jeg altid haft det  

Håber på svar fra jer! 

Mvh miiiiig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Jeg har været afsted mens, at jeg var gravid og jeg sørgede for, at putte masser af solcreme på og så holde lidt pauser fra solen. Babyen tager ikke skade.

Anmeld

24. juni 2014

line23

MoarHvidovre skriver:

Jeg har været afsted mens, at jeg var gravid og jeg sørgede for, at putte masser af solcreme på og så holde lidt pauser fra solen. Babyen tager ikke skade.

Okay, tak for svar. Jeg må bare overdrive lidt med solcreme, også ligge på maven, som jeg plejer 

Anmeld

24. juni 2014

lineog4

Du skal være obs på din pigmentering kan være forandret mens du er gravid, du kan feks få brune pigmentpletter. Det kan jo betyde du lettere bliver rød, brun osv og synes jeg husker de sagde det kunne give varige skader hvis man ikke passede på.

Baby skulle ikke tage skade, men når maven er lidt større kan jeg huske jeg fik at vide jeg skulle sørge for den ikke blev for varm og igen at det at huden er strukket gør den reagerer anderledes på solen end normalt.

Anmeld

25. juni 2014

Moma

Jeg har været på ferie som gravid. Brugte parabenefri solcreme, som jeg i øvrigt altid gør. Jeg fik masser af sol på maven, og det skete der ikke noget ved - heller ingen pigmentforandringer.

Mht barnet så ligger det så langt inde, at der ikke kan ske noget med det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.