Hjælp! Mens (lidt klamt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.019 visninger
16 svar
2 synes godt om
24. juni 2014

Mami

Hjælp hjælp 

hvad sker der med min krop? Jeg har netop fået mens efter Ks, og den er fuldstændig vanvittig, jeg sad på toilet og skulle række efter en rulle papir, da nogen (manden ) havde glemt at sætte en ny rulle på, jeg var derfor tvunget til at rejse mig lidt, hvilket resulterede i 5 "dråber" blod på gulvet på størrelse med en underkop   vandet er helt  rødt i toilettet efter toilet besøg og jeg skifter bind en gang i timen,

om natten må jeg sove med sønnens ble på (han er knapt 2, så str 5) for ikke at oversvømme sengen. 

Jeg er umenneskelig træt og svimmel, er det normalt at bløde så voldsomt? Jeg har altid haft kraftige menstruationer men det her er jo for sindssygt.. 

Ville i opsøge læge eller bare tage den med ro til det her blodbad er ovre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2014

SHERO

Min var også helt ustyrlig, og varede 15 dage. Tror det var 3 måneder efter pks, var dog lige begyndt på minipiller, så det kan også have noget at sige..

Anmeld

24. juni 2014

Mami

Tullen85 skriver:

Min var også helt ustyrlig, og varede 15 dage. Tror det var 3 måneder efter pks, var dog lige begyndt på minipiller, så det kan også have noget at sige..

Puha  

Jeg tager ikke prævention  

Anmeld

24. juni 2014

AnthonsMor

Mami skriver:

Hjælp hjælp 

hvad sker der med min krop? Jeg har netop fået mens efter Ks, og den er fuldstændig vanvittig, jeg sad på toilet og skulle række efter en rulle papir, da nogen (manden ) havde glemt at sætte en ny rulle på, jeg var derfor tvunget til at rejse mig lidt, hvilket resulterede i 5 "dråber" blod på gulvet på størrelse med en underkop   vandet er helt  rødt i toilettet efter toilet besøg og jeg skifter bind en gang i timen,

om natten må jeg sove med sønnens ble på (han er knapt 2, så str 5) for ikke at oversvømme sengen. 

Jeg er umenneskelig træt og svimmel, er det normalt at bløde så voldsomt? Jeg har altid haft kraftige menstruationer men det her er jo for sindssygt.. 

Min den første var også en SYNDFLOD! Jeg har aldrig i mit liv set så meget blod, og jeg havde både fat i vagtlægen, min egen læge og min jordemoder fordi jeg blev så bange..

Men de mente det var helt normalt..

Prøv at tage jerntilskud og se om det hjælper på svimmelheden og trætheden

"God bedring".

Anmeld

24. juni 2014

Mami

AnthonsMor skriver:

Min den første var også en SYNDFLOD! Jeg har aldrig i mit liv set så meget blod, og jeg havde både fat i vagtlægen, min egen læge og min jordemoder fordi jeg blev så bange..

Men de mente det var helt normalt..

Prøv at tage jerntilskud og se om det hjælper på svimmelheden og trætheden

"God bedring".

Ja det er helt ekstremt, ligner jo jeg er ved at forbløde! 

Nå men rart at hører det er normalt. må tage noget jern og se om det hjælper 

Anmeld

24. juni 2014

AnthonsMor

Mami skriver:

Ja det er helt ekstremt, ligner jo jeg er ved at forbløde! 

Nå men rart at hører det er normalt. må tage noget jern og se om det hjælper 

Det tænker jeg det vil.. Men bliver du alt for nervøs, eller dårlig af det, så ring hellere til vagtlægen

Anmeld

24. juni 2014

Mami

AnthonsMor skriver:

Det tænker jeg det vil.. Men bliver du alt for nervøs, eller dårlig af det, så ring hellere til vagtlægen

Bliver det ved sådan her, ringer jeg til min læge i morgen  

for så har det stået på i 4 dage 

Anmeld

24. juni 2014

Mother-love

Åh kan godt huske min første mens efter ks. Eller rettere de første 3-5 stykker puha tænkte jeg. Håbede dæmme ikke det skulle være sådan for fremtiden. Brugte sindsygt mange bind og de er jo ikke ligefrem billige.
Men den blev bedre med tiden. Jeg var også træt i perioderne hvor jeg havde mens. Men begyndte at tage en multivitamin dagligt og så mærkede jeg det ikke så meget mere andet end jeg blødte meget.

Men din mens skal nok blive "normal" igen

Men hvis du self er meget bekymret så giv vagtlægen et kald. Hellere en gang for meget end en for lidt

Anmeld

24. juni 2014

Mami

Mother-love skriver:

Åh kan godt huske min første mens efter ks. Eller rettere de første 3-5 stykker puha tænkte jeg. Håbede dæmme ikke det skulle være sådan for fremtiden. Brugte sindsygt mange bind og de er jo ikke ligefrem billige.
Men den blev bedre med tiden. Jeg var også træt i perioderne hvor jeg havde mens. Men begyndte at tage en multivitamin dagligt og så mærkede jeg det ikke så meget mere andet end jeg blødte meget.

Men din mens skal nok blive "normal" igen

Men hvis du self er meget bekymret så giv vagtlægen et kald. Hellere en gang for meget end en for lidt

Jeg tager heldigvis allerede vitamin pille  

jeg giver lægen et kald i morgen hvis ikke det er blevet bedre. 

Sgu dyrt at være kvinde haha 

Anmeld

25. juni 2014

Clisolka

Mami skriver:

Hjælp hjælp 

Det er desværre meget normalt at bløde helt voldsomt efter et KS. 

Jeg fik et AKS for 4 år siden og de første par gange jeg havde mens efter var det virkeligt voldsomt.. Jeg har aldrig blødt så meget i mit liv under mens - foruden for her 14 dage siden, da jeg fik min mens efter 4 mrd. (fødte for 9 mrd siden)... Min cyklus er stadig ustabil efter fødslen 

Der gik et par måneder, så begyndte det at stabilisere sig. Men hold op, hvor fik jeg brugt mange bind i den periode 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.