Hvad skal vi grille til gæster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.808 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. juni 2014

L-Lotte

Vi skal have gæster til fødselsdag søndag og starter med kaffe og kage kl. 14. Til aften vil vi komme lidt på grillen. Det var min plan at købe en oksefilet og skære ud til bøffer men jeg synes de er dyre lige p.t. 

Der skal også grilles pølser.

kom gerne med forslag til hvad vi kan grille. Vi har ikke en grill der er egnet til at stege stege i. Det skal helst være rimelig nemt og ikke kræve for meget forberedelse da vi ikke er hjemme lørdag.

vi bliver ca. 15-20

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2014

mortilfreja

L-Lotte skriver:

Vi skal have gæster til fødselsdag søndag og starter med kaffe og kage kl. 14. Til aften vil vi komme lidt på grillen. Det var min plan at købe en oksefilet og skære ud til bøffer men jeg synes de er dyre lige p.t. 

Der skal også grilles pølser.

kom gerne med forslag til hvad vi kan grille. Vi har ikke en grill der er egnet til at stege stege i. Det skal helst være rimelig nemt og ikke kræve for meget forberedelse da vi ikke er hjemme lørdag.

vi bliver ca. 15-20

Forleden var vi ved nogle venner og grille.

Der blev grille alm hakkebøffer og majskolber skåret i halve, penslet med hvidløgssmør. Dertil fik vi kartofler stegt med krydderier og

jordbærsalat 

Super lækkert 

Det var suoer

Anmeld

24. juni 2014

Karina84

Uh der er jo mange lækre ting i kan grille...

Hmm nu ved jeg ikke hvor avanceret grej i har til grillen, men f.eks. Porkchetta (staves?) er ret lækkert..

Har også hørt meget godt om de pizzaer man kan lave på pizzasten.

En almindelig svinemørbrad kan også være rigtig lækker, enten med noget fyld (ost, krydderurter osv.), eller i noget marinade f.eks. bbq.

Hmm ellers er der også gode stege af svin, som jo er knap så dyrt som oksekød.

Eller burger!

Eller spareribs og noget i den stil...

Hmm hehe jeg kan godt li' mad fra grillen  

Anmeld

24. juni 2014

Leneur

Hotwings eller kyllingebryst skåret igennem på langs og marineret nogle timer forinden..

Anmeld

24. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi griller tit flankstak.

Koteletter.

Kyllingebryst.

Spyd, med forskellige slags kød.

Sparerips.

Forskellige slags pølser.

Hakkebøffer.

Majs. 

Bananer med flødeskum, brun farin, og whisky.

Skumfiduser med mariekiks.

Brød grillet på en side, smør med hvidløgssmør på den grillet side, og grill den anden side, så smøret smelter.

Lækker salat. Vh stine

Anmeld

24. juni 2014

FamilenStorm

Alt kød kan grilles..

Når vi har haft gæster til grill, har vi enten grillet bøffer til hjemmelavet burger, kylling, kalkun osv..
Tilbehør har vi tit fået kartoffelsalat og bulgursalat til, flutes og aspars med bacon ( også lavet på grillen).

Anmeld

24. juni 2014

Lililili

Vi holder sommerfest, og der er det tradition, at vi putter en hel kebabrulle på rotisseriet på grillen. så laver vi lidt tilbehør og pitabrød til. Det sjovt og anderledes. Vi køber hele den store kebarulle i metro, med ca. 10 kg kød på og den koster ca. 400 kr. (det lige som dem der skæres af i kebabboder). Det måske ikke så "fin" mad, men sjovt og anderledes og de fleste eeelsker det. Der er masser af kød på, da det jo spises som pitabrød.

Anmeld

24. juni 2014

Mom2

Karina84 skriver:

Uh der er jo mange lækre ting i kan grille...

Hmm nu ved jeg ikke hvor avanceret grej i har til grillen, men f.eks. Porkchetta (staves?) er ret lækkert..

Har også hørt meget godt om de pizzaer man kan lave på pizzasten.

En almindelig svinemørbrad kan også være rigtig lækker, enten med noget fyld (ost, krydderurter osv.), eller i noget marinade f.eks. bbq.

Hmm ellers er der også gode stege af svin, som jo er knap så dyrt som oksekød.

Eller burger!

Eller spareribs og noget i den stil...

Hmm hehe jeg kan godt li' mad fra grillen  

Porchetta bare for lige at rette og ja det er super lækkert

Anmeld

24. juni 2014

Karina84

Christina88 skriver:

Porchetta bare for lige at rette og ja det er super lækkert

Var også i tvivl om hvordan det skulle staves og udtales helt korrekt... Jeg tænkte svinekød på engelsk er Pork, så derfor satte jeg et k ind 

Anmeld

24. juni 2014

Mom2

Karina84 skriver:

Var også i tvivl om hvordan det skulle staves og udtales helt korrekt... Jeg tænkte svinekød på engelsk er Pork, så derfor satte jeg et k ind 

Det er en italiensk specialitet, derfor det ikke staves med et k, men forstår godt din tanke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.