Hvor gammel skal barnet være til dåben

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2014

Anonymo

nette24 skriver:

jeg vil gerne vide hvor gammel et barn normalt være til en barnedåb.

Tror ikke der er noget der er "normalt", min datter blev døbt 3 måneder gammel, jeg blev døbt 6 måneder gammel 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2014

et-ønske

Vores skal døbes når de er 3,5 mdr, det samme blev min datter

Anmeld

24. juni 2014

MorDk

Min søn var 6 uger og min datter 5 mdr.

Anmeld

24. juni 2014

(august)

Vores nr 1&2 var 2,5 mdr da de blev døbt og nu skal lillesøster dåbens hun når lige at blive 2 mdr. 

Anmeld

24. juni 2014

marloutti

Magne var 2,5 mdr. Vi holdt navnet hemmeligt indtil dåben, så der skulle ikke gå for lang tid, synes vi.

Anmeld

24. juni 2014

Mom2

nette24 skriver:

Det er meget forskelligt. Vores datter var 2 måneder, da hun blev døbt i november, da vi ikke ville have barnedåb i december og var bange for, at hun blev for stor til kjolen hvis vi kom hen i januar.

De fleste bliver døbt inden de er 6 måneder, så hvis man skal give et svar på, hvad der er normalt er det "inden de bliver 6 måneder"

Anmeld

24. juni 2014

M&N

nette24 skriver:

Vores datter var 6 måneder. Lillesøster kommer ca. til at være 8 måneder når hun skal døbes, da vi slår bryllup og dåb sammen

Anmeld

24. juni 2014

Mette og co

Hvorfor heller tidligere end senere?

Fordi det kan være virkelig svært at holde på hemmeligheden om hvad barnet skal hedde Ellers er der ikke nogen grund til det, vi er ikke specielt religiøse.

Og igen så passer den dåbskjole vi alle sammen er blevet døbt i bedst til lige omkring den alder, det har jo også en del at skulle have sagt

Anmeld

24. juni 2014

LinLin

Mette og Bastian skriver:

Fordi det kan være virkelig svært at holde på hemmeligheden om hvad barnet skal hedde Ellers er der ikke nogen grund til det, vi er ikke specielt religiøse.

Og igen så passer den dåbskjole vi alle sammen er blevet døbt i bedst til lige omkring den alder, det har jo også en del at skulle have sagt

Ok

Jeg synes nemlig det har været så hyggeligt at mine drenge har kunnet være "til stede" på deres dåbsdage men vi har så heller ikke holdt navnet hemmeligt! Og så ikke noget problem i at Adam var for stor til den kjole vi kunne låne (som storebror blev døbt i) - han blev bare døbt i skjorte og bukser

Anmeld

24. juni 2014

Koen.

Det er vist individuelt Her har de været hhv. 10 uger og 1 år, hvad den kommende lillesøster bliver ved vi endnu ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.