Hvor meget sover jeres 10-årige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

727 visninger
8 svar
7 synes godt om
23. juni 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Min datter, der lige er blevet 10 år sover ca 9 timer hver nat, men jeg synes det er lidt. Hun bliver puttet 20.30, men sover ofte først kl 21.30. Hun brokker sig lidt over hun skal så tisligt i seng, når hun ikke kan sove, men ellers ligger hun bare derinde indtil hun falder i søvn. Nogen gange får hun lov at læse i en bog. Ingen fjernsyn.

Hun skal op kl 6.30 om morgenen, og hun er som regel nem at få op, selvom hun indimellem er lidt træt. Men det bliver så til ca 9 timers søvn hver nat, synes jeg ikke er meget.

Hvor meget sover jeres børn på omkring 10 år?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2014

FruK

Min er 11 og sover fra 21-21.30 til 6-6.30.

I weekenden vælger han selv, og går noget senere i seng, men vågner som regel på samme tid.

Han er ikke træt i løbet af dagen og sjældent svær at få op om morgenen, så jeg tænker at det passer meget godt. 

Anmeld

23. juni 2014

lineog4

Min er 11 nu ig vi har løsnet lidt op til hendes store glæde. I vinters blev hun puttet 19.30-20, men lå så derinde og læste i 20 minutter og slukkede lyset senest 20.30. Nu er det skredet lidt og hun fslder ofte først i søvn over 9 (stod det til hende først 10) og vi står op kl 6 - så i mine øjne alt for lidt søvn, men hun er ikke træt i løbet af dagen, står fint op og falder kkke i søvn når vi slukker lyset

Anmeld

23. juni 2014

TNBC

Frederikke80 skriver:

Min datter, der lige er blevet 10 år sover ca 9 timer hver nat, men jeg synes det er lidt. Hun bliver puttet 20.30, men sover ofte først kl 21.30. Hun brokker sig lidt over hun skal så tisligt i seng, når hun ikke kan sove, men ellers ligger hun bare derinde indtil hun falder i søvn. Nogen gange får hun lov at læse i en bog. Ingen fjernsyn.

Hun skal op kl 6.30 om morgenen, og hun er som regel nem at få op, selvom hun indimellem er lidt træt. Men det bliver så til ca 9 timers søvn hver nat, synes jeg ikke er meget.

Hvis man læser om børns søvn skal en 10årig sover 9-10timer, så det passer jo meget godt, og så længe hun er nem at få op om morgnen, og ikke er træt i løbet af dagen, får hun jo den søvn hun har brug for. 

Anmeld

24. juni 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Frederikke80 skriver:

Min datter har lige fået rykket hendes sovetid. Hun kommer i seng 20.30 og sover som regl med det samme. Og hun står selv op kl 6.00 selv om jeg godt vil have hun sover til 7.00.

Anmeld

24. juni 2014

et-ønske

Synes det lyder ok derudover kan jeg selv huske hvor svært det er at falde i søvn om sommeren som barn
Godt de snart har sommerferie

Anmeld

24. juni 2014

bøllen

Frederikke80 skriver:

Nu er vores godt nok lige blevet 13, men sengetiden har i mange år heddet kl 21.00. Er dog det sidste år rykket til 21.30 , kan høre mange af kammeraterne kommer meget senere i seng. Vi står op kl 6,30. Jeg syntes 21,30 er ok, dog falder de oftes først i søvn ved 22 tiden. 

Anmeld

24. juni 2014

Emilie80

Min dreng på 11 år kommer i seng kl 21.30. Han skal op kl 7 om morgenen, og han er træt, men kommer altid op uden brok. Det skal lige nævnes, at det er nyt at sengetiden er 22.30, og at han før skulle sove kl 21. Men jeg synes at han er så stor nu, så det kunne komme an på en prøve. Så længe han er frisk til skolen og kan fungere, så fortsætter vi med den nye tid 

Anmeld

24. juni 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Tak for jeres svar... lyder jo meget normalt med min datter så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.