Toilet 3 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.527 visninger
11 svar
6 synes godt om
22. juni 2014

Rikke vuholm

Hvordan lærte i jeres børn at tisse på toilettet? 

Min datter er panisk for at tisse og lave stort. Vi sidder hos hende hele tiden og lige som det ser ud til at der sker noget kommer panikken og hun holder på det og får ondt i maven. Min datter blev 3 år i maj

Kom med gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2014

B&J

Vent til hun er klar det er mit råd vores dreng var lidt over 4 år da han lærte det og han fortalte da han var klar

Anmeld

22. juni 2014

isabellasmor

Rikke vuholm skriver:

Min datter er panisk for at tisse og lave stort. Vi sidder hos hende hele tiden og lige som det ser ud til at der sker noget kommer panikken og hun holder på det og får ondt i maven. Min datter blev 3 år i maj

Kom med gode råd

som en anden skriver, vent til hun er klar. det er ikke bare at smide bleen, det er mentalt, og fysisk man skal være klar ( man skal kunne styre sin lukkemuskel korrekt bla.) så så længe vi kun snakker en 3 årig ville jeg ikke gøre noget som helst for at presse på. har hørt om forældre der sætter potten på barnets værelse eller i stuen, fordi de siger barnet ikke kan lide at være ude på toilettet.... det er simpelthen nogle vilde skråplan at komme ud på hvis du spørg mig. 

når det så er sagt, så er vores datter blevet blefri om dagen nu, og vi opmuntrer på den måde at vi bliver ved hende, og roser hende. nu er hun så begyndt at bede os om at gå, og så respektere vi så det, og roser når hun er færdig. rosen var hun glad for i starten, men nu hvor det bare er sådan at man går på wc når man skal, så kan jeg godt mærke på hende at vores ros ikke er særlig "nødvendig" for hende, da det ikke længere er noget videre spændende, blot alm. hverdag...

Anmeld

22. juni 2014

lineog4

Hvis hun pankikker ville jeg holde hende væk fra toilettet.

Jeg ville derimod nu hvor det er varmt give hende længere og længere perioder uden ble og med numsen bar og en potte der stod fremme på toilettet som hun selv kan komme til. His os var der ved potten (og toilettet) en stor kasse med anders and blade og andre ting de kunne lide at kigge i og har også siddet og læst højt for dem der ude, så de blev siddende længe nok.
Jeg ville spørge om hun ville en tur på potten før og efter bad, ikke nødvendigvis for at lave noget men bare lige for at sidde og opdage verden ikke falder sammen.

Og hjælper intet og panikken fortsætter så ville jeg acceptere hun stadig gik med ble

Anmeld

22. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville vente og slet ikke nævne det i noget tid. Vores dreng var også bange for det og lige pludselig ville han gerne (han bliver 3 år til seotember)

Nu går han uden ble, men når han skal lave stort beder han om at få ble på og det får han bare. Tænker at det nok skal komme 

Anmeld

22. juni 2014

stm2812

Rikke vuholm skriver:

Kom med gode råd

Har I prøvet at se hvordan hun reagerer på en potte??? Vores pige startede på potten og hun havde også en eller anden angst for toilettet. Men da hun så begyndte i børnehave stoppede det. Nu bruger hun aldrig potten mere. Men kan være din datter har brug for den som en overgang.

Held og lykke med det

Anmeld

22. juni 2014

Clisolka

Rikke vuholm skriver:

Kom med gode råd

Hvis hun er helt panisk, så ville jeg vente Det samme var Isabella på et tidspunkt, både for potten og toilettet. 

Vi er godt i gang med projekt ble-fri herhjemme. Isabella bliver 4 til oktober 

Interessen kom så småt lige inden hun startede i børnehave for snart 1 år siden, men der ville jeg ikke gå i gang, for der blev hun storesøster samtidigt (og smed sutten)

Vi har haft nogle perioder, hvor hun absolut ikke ville gå på toilettet og prøve, og jeg har valgt at jeg ikke vil presse hende - det skal nok komme 

Nu er vi nået så langt, så hun kan rende rundt uden ble herhjemme - og selv gå på toilettet når hun skal tisse. Hun vil stadig ikke gå på toilettet når hun skal lave stort, så der vil hun have sin ble... 

Potten har aldrig sagt hende noget, men vi har et trin-bræt med sæde til toilettet som hun bruger 

Anmeld

22. juni 2014

Valle81

Vent til hun er klar:-)

Anmeld

22. juni 2014

Pinkrose

Rikke vuholm skriver:

Kom med gode råd

Min pige blev 3 i slut feb i år. Og vi har nu øvet rigtig meget hele rutinen på badeværelset siden vinter. Hun var nemlig heller ikk glad for det. Så om morgen kom bleen af og hun kom op og sidde på wc bare for st vende sig til det og vaske hænder osv. Det samme om aftenen inden hun skulle i seng. Og de sidste 2 måneder er hin begyndt selv at ville der ud og nu er vi kommet til hun siger når hun skal tisse og skynder sig at tage bleen af og når på wc så mit råd ville være små skridt

Og masser af tålmodighed omkring det tror faktisk godt min datter kunne klare sig uden ble nu men hun er stsdig lidt utryg så heller vente lidt med at fjerne den helt til hun viser hun er helt klar

Held og lykke med det

Anmeld

22. juni 2014

Karina84

Vores blev 3 i marts og er heller ikke glad for toilettet. Han er heller ikke rigtig bevist om naar han laver det ene eller det andet. 

Et par gange har han siddet paa toilettet med tøj paa og været ret stolt, men det er først nu her. Saa sent som her til morgen rendte han rundt uden ble, men tissede uden at tænke over at skulle tisse.

Maaske prøver vi her i ferien at lade ham gaa noget mere uden ble, bare for at se om han bliver mere bevist om det, og ellers vil vi ikke gøre mere ved det. Han er ikke klar og viser ingen interesse. Børnehaven siger det samme og siger at det nok skal komme, ingen grund til at presse paa, det kan tværtimod have den modsatte effekt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.