Barsels/fødselskurv - hvad skulle din indeholde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.734 visninger
10 svar
16 synes godt om
21. juni 2014

ano14316

Jeg sidder lige og tænker hvad skulle min optimale kurv indeholde, hvis jeg fik den lige da jeg havde født...

Jeg tænker sådan at man sammensætter en gave af ting til en samlet pris der er til at betale.

A-derma primalba cream (til rød numse) 95 kr.
Lansinoh (brystvortecreme) 10 ml 80 kr
apotekets ammeindlæg - 45 kr. (er virkelig bløde til den første tid)
en nusseklud 150 kr
en hjemmehæklet sprutte

totalpris 370 kr.

Hvad var i blevet rigtig glade for at have fået helt fra start..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2014

Anonymo

ano14316 skriver:

Jeg sidder lige og tænker hvad skulle min optimale kurv indeholde, hvis jeg fik den lige da jeg havde født...

Jeg tænker sådan at man sammensætter en gave af ting til en samlet pris der er til at betale.

en nusseklud 150 kr
en hjemmehæklet sprutte

totalpris 370 kr.

Brentan creme, en lækkert varmt svøb eller tæppe, ammeindlæg fra brugsen og et eller andet med massere af farver på til den lille eller tøj 

Anmeld

21. juni 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
ano14316 skriver:

en nusseklud 150 kr
en hjemmehæklet sprutte

totalpris 370 kr.

Jeg har fået en kurv fra min søster med bl.a.

lansinoh

baby bad, -lotion og -olie

flere slags zinksalver

badetermometer

numsetermometer

mylicon

baby pudder

baby vatpinde

tandbørste og tandpasta

Har dog ikke haft fornøjelsen af at afprøve noget af det endnu, da jeg stadig går og venter på at trolden kommer ud

Ved dog at det hele er noget min søster var rigtig glad for, da hun sidste år fik en dreng  

Anmeld

21. juni 2014

LJMNA

inotyol salve
Mesoft servietter

Er allerede løbet tør for ideer haha

Anmeld

21. juni 2014

Moma

Det kommer an på, om det er første eller andet barn. 

Er det andet barn kunne kurven med fordel indeholde lidt luksus til moderen også. En lækker creme el.lign. - naturligvis parfume- og parabenefri.

Anmeld

21. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tænker at de fleste da allerede selv har købt div plejeprodukter til baby samt ammeindlæg. Og man bruger det jo ikke i spandevis, så det ville være ærgerligt hvis det endte med slet ikke at blive brugt. 

Kender en der fik sådan en her (billedet) det er bleer der er rullet sammen det får man da i hvertfald brugt og så kan man lægge bamse, body, chokolade eller lign ned i

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. juni 2014

Chellie

Jeg tænker at de fleste da allerede selv har købt div plejeprodukter til baby samt ammeindlæg. Og man bruger det jo ikke i spandevis, så det ville være ærgerligt hvis det endte med slet ikke at blive brugt. 

Kender en der fik sådan en her (billedet) det er bleer der er rullet sammen det får man da i hvertfald brugt og så kan man lægge bamse, body, chokolade eller lign ned i

Nøjs, den er fin! Jeg ville i hvert fald blive rigtig glad og rørt over at få sådan en! 

Anmeld

22. juni 2014

Aagaard

5x Frossen aftensmad
5 ps. boller + en kage til fryseren
1x Rengøring 
1x Kakaobreve
1x Kamilethe
1x Ammethe
1x Mycolin/Mylicon
1pk ammebrikker
1x Inotyol creme
1x Svøb til baby

Anmeld

22. juni 2014

A. Nonymsen

Ville også putte lækre ting i til mor... Evt nogle af de ting som bliver skrevet højere oppe med mad osv...

man køber så rigeligt af cremer osv til baby, samt det man får i baby pakker rundt omkring... 

Uuuh sidder helt og håber at nogen laver en mor-kurv til mig til december

Anmeld

22. juni 2014

AnneBJ

Jeg kunne rigtig godt have brugt noget hjemmebag, et sladderblad, en pose snolder, en bog og sådan noget. Vi var indlagt nogle dage, pga. baby og jeg kedede mig bravt... Selvfølgelig kunne min mand hente ting, men det var ikke lige det vi tænkte på.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.