"Opstart til grød."
Hej Lisbeth.
Jeg har været SÅ forvirret omkring hvordan og hvorledes med opstart af grød, og har været i tvivl hvor mange gange om dagen de skulle have, og så har jeg spekuleret på hvor meget mælkeerstatning de så skulle have, om det stadig gjaldt med 1/6 af deres vægt..
Så har jeg dog fundet en hjemmeside, der kommer med forslag til barnets spiserytme for en måned ad gangen, fra de er 4 mdr. gamle. Der står hvor mange måltider de skal have, hvornår, og hvor meget mælk de har brug for..
Min sundhedsplejerske har for længe siden i forbindelse med noget andet sagt, at jeg ikke skal regne med det jeg læser på nettet og kun må bruge den side som hedder sundhedsplejersken.dk..
MEN, synes altså denne hjemmeside giver et god bud, så linker den lige til dig, og ville blive super glad hvis du gad kigge på det, og sige om du synes at det virker forsvarligt at følge deres madplan, både mht grød/mos mængden og mængden af mælk og antal måltider..
Link: http://babybite.dk/viden-om-mad/mad-til-barnet/maltidsoversigt/maltidsoversigt-4-5-mdr/
På forhånd tusind tak.
Mvh. Mig
Lisbeths svar
Hej !
jeg kan godt forstå forvirringen.. Sundhedstyrelsen har anbefaling af amning i 6 måneder.
Alligvel er det almindeligt at de fleste starter op med grød i 4-5 måneders alderen.
Jeg tror at de allerfleste babyer er veltilfredse med det.
Den site du henviser til. kan du følge med god samvittighed.
Den beskriver hvor meget MMe stadig skal fylde i måltiderne samtidig med grød startes op.
Du kender dit barn og kan se om det er mæt og trives.
Hvis det er svært at nå op på mængden af MME kan du give MMe i krus i stedet for vand.
held og lykke med grødfasen og held og lykke med dit barn. hav en skøn sommer.
varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld