Hvoenår starter de små i skole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

346 visninger
3 svar
0 synes godt om
21. juni 2014

Anonym trådstarter

Hej har siddet og diskuteret med min søster
Hvornår det egentlig er de små skal i skole?

Vores børn er der 3 dages forskel på. De er fra februar og er altså ikke denne sommer de skal i skole

Men hun mener de så ville skulle starte i SFO når de er 5,4 hvor jeg faktisk først tror det er året efter ? Da der jo står alle steder det skal være kalenderåret de fylder 6?
Men er blevet helt forvirret så tænkte jeg ville spørge jer alm evt har børn der lige er startet i skole?

Ha en go weekend

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2014

Anonym trådstarter

Også forvirret fordi min datter primært i børnehaven følger den gruppe der er fra sommer/ efterår året før. Og ville jo mene det er rigtig sundt hvis de bliver skilt ad :/

Anmeld

21. juni 2014

lineog4

Som udgangspunkt starter man det kalender år man fylder 6 år, dvs. Hvis man er fra februar så starter man når man er 6 plus en sjat. Men man kan søge om tidlig skolestart hvis fx ens barn følges med den gruppe der er født kalenderåret før (typisk vil det være børn fra begyndelsen af året januar/februar), men det er noget man bør snakke med børnehaven om.

Anmeld

21. juni 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Som udgangspunkt starter man det kalender år man fylder 6 år, dvs. Hvis man er fra februar så starter man når man er 6 plus en sjat. Men man kan søge om tidlig skolestart hvis fx ens barn følges med den gruppe der er født kalenderåret før (typisk vil det være børn fra begyndelsen af året januar/februar), men det er noget man bør snakke med børnehaven om.

Ok mange tak, fordi når jeg spørger nede i børnehaven har de ikke rigtig noget svar så men tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.