mine børn skal op i første kl her til august, og jeg har tænkt mig at give min søns lærere en kurv, men er meget i tvivl om jeg også skal give min datters lærere.
her er grunden til at jeg er i tvivl.
min søn er letter mentalt rataderet og lider af selektiv mutisme og autisme i mindre grad,
de 2 lære i hans kl, har gjort alt for at han skulle falde til, og have det godt.
den ene lære har siddet ved siden af ham hele skole året for at hjælpe ham (selv om hun også er der til at hjælpe de andre børn)
hvis han ikke har magtet at komme i skole en dag, så har det været ok at holde ham hjemme,
hvis de har flyttet rundt på borde og det har været for meget for ham,så har de flyttet ham tilbage hvor han sad,
nå de har haft gynmastik så er der en der har stået og spillet boldt med ham alene da han ikke ville være med i store grupper,
de har raspekteret at han ikke ville snakke med dem og bare nikke og ryste på hovedet,
taget ham med ud fra klassen ind imellem, da han havde brug for det
og i det hele taget lyttet til hvad vi har sagt som forældre
jeg kunne blive ved

de har gjort det hele uden at de endelig behøves da ledelsen ikke ville lytte til os da han startet i skole.
og nu kan vi se at det hele har båret frugt, da lucas endelig tager nogen kæmpe skridt lige nu på stortset alle områder, han snakker til lærerne også inden i klassen, er oppe og skrive på tavlen lige som de andre børn, og han er begyndt at lege med andre børn end sin søster osv så derfor vil jeg godt vise hvor glad jeg er for alle de ting de har gjort

men min datter har jo ikke nogen specielle behov, så selvfølgelig er der ikke gjort noget ekstra, da hun jo bare har fungeret normalt
og lige nu er begge hendes lære sygemeldt, den ene har en dreng der er alvorlidt syg (vi har været med til at købe en blomst til hende sammen med resten af klassen)
den anden er lige blevet opereret i knæet så ved ikke om de bare skal have en lille blomst eller om jeg bare skal nøjes med at give min søns lærere