Mængde af mme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

376 visninger
5 svar
3 synes godt om
20. juni 2014

Bech19

Min søn er nu 8 mdr., men jeg er lidt usikker på, hvor meget mme han skal have i døgnet.

Hvor meget får jeres babyer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2014

Rockertand

Bech19 skriver:

Min søn er nu 8 mdr., men jeg er lidt usikker på, hvor meget mme han skal have i døgnet.

Det, de har kunnet spise...

Anmeld

26. juni 2014

Toeffe87

Min datter på lidt over 8 mdr får ca 420-500 ml om dagen. For det meste kun 2 flasker, 1 tidlig morgen og når hun puttes til nat. En gang i mellem får hun også en om eftermiddagen..

Anmeld

26. juni 2014

Trekløver(:

Bech19 skriver:

Min datter fik 3-4 flasker i døgnet og nu som 11 måneder får hun 2. Hun spiser fint med rigtig mad, men hun kan ikke undvære sine / flasker endnu.

Anmeld

27. juni 2014

sulo

Min søn er også lige blevet 8 mdr.

Det svinger meget med hvor meget han spiser om dagen, alt fra 1-4 flasker + det der er i maden.

En typisk dag: morgenmad, sove, flaske, sove, middagsmad, sove, flaske, sove, aftensmad, sove, natflaske.

Det kommer også an på hvor meget og hvornår han sover i løbet af dagen og hvor varmt det er, nogle dage sover han fra sin formiddagsflaske, men får så til gengæld 2 flasker om eftermiddagen, andre dage får jeg nærmest kun natflasken i ham.

Dertil kommer det jo at det jo ikke er altid at han tømmer flasken

Har lige haft besøg af sundhedsplejesken og hun sagde det var helt fint med mængden.

Anmeld

27. juni 2014

Clisolka

Jeg har en dreng på 9½ mrd. Han får stadig 1-2 flasker - han spiser fint med mad nu, men det gjorde han ikke for en måned siden. Det er som om det først er blevet interessant inden for de sidste 14 dage, før har han ikke været klar. 

For en måneds tid siden fik han stadig 3-4 flasker - som vi snakkede med sundhedsplejersken om, så tog vi det i hans eget tempo  Han har ikke villet spise grød, så det sprang vi over, og er gået direkte til "rigtig" mad 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.