lav blodtryk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

549 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. juni 2014

Anonym trådstarter

jeg har fundet ud af jeg har lav blodtryk kan ikke huske tallet nu men lægen sagde jeg normal havde lavt..

men hun kunne ikke svare mig på følgene

jeg døjer med en del hovedpine? kan det skyldes det

når jeg får min mens besvimer jeg altid og er rigtig skidt og ekstremt ekstremt træt 

jeg er rigtig træt hver eneste dag og har faktisk ikke så meget overskud.. kan sove hele tiden næsten

jeg har for længst opgivet at motionere da jeg bliver rigtig svimmel og får kvalme under træning hvor pulsen stiger og vis jeg ignorere det ender jeg i gulvet hvilket jeg har prøvet et par gange i fitness

(de siger jo ellers at masser af motion er godt ved lav blodtryk)

jeg bliver ofte svimmel når jeg rejser mig for hurtig hvilket jeg har hørt er normalt men hvad med de andre symtomper?

jeg har fået taget blodprøver og alt andet ser fint ud også blodprocenten.. så er det virkelig mit blodtryk der laver al den ballade .. har også  haft iskolde hænder og fødder i rigtig mange år.. håber der er nogle herinde der kan give mig lidt vejledning 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2014

Anonym trådstarter

op

Anmeld

19. juni 2014

AnnaK89

Hvor meget væske får du drukket i løbet af dagen?
Masser væske er en god måde at få blodtrykket op på igen.

Anmeld

19. juni 2014

Anonym trådstarter

AnnaKJ skriver:

Hvor meget væske får du drukket i løbet af dagen?
Masser væske er en god måde at få blodtrykket op på igen.

2-3 liter både vand mælk saftevand eller cola 

Anmeld

20. juni 2014

mor88

Anonym skriver:

2-3 liter både vand mælk saftevand eller cola 

Start dagen med min. 1/2 - 1 liter vand, FØR morgenmaden! Og så er det vigtigt med kosttilskud. B vitaminer! En multivitamin eller andet helsekosttilskud udover det er det vigtigt at tænke på, hvad det er du spiser. Er det meget "halvfærdigt", konserves osv, skal kroppen bruge langt mere energi på at fordøje maden. Så for at få mere energi kunne du spise fibre, frugt og grønt. Hold dig fra cola så hellere vand - det bliver din krop taknemlig for
Til sidst vil jeg anbefale dig at bede lægen om en blodprøve. Du kan mangle B12 eller jern

Anmeld

20. juni 2014

Kamulla

Jeg har også ret lavt blodtryk, jeg har fået nye p-piller som egentlig har forhøjet det en smule, jeg led af svimmelhed og kvalme og da jeg var barn kunne jeg besvime midt på gaden.. og har i det voksne dage måtte sætte mig ned med hovedet mellem benene mange steder, også på job... sygeplejesken spurgte om jeg led af svimmelhed og dertil kvalme fordi det var abnormt lavt, og ja... så de nye p-piller har da hjulpet lidt... går ikke og føler mig fuld hele tiden lige pt  

men fik af vide det var fordi jeg var i god form.. hehe... ej træner også.. men føler mig ikke atletisk  Der er som sådan ingen farer ved lavt blodtryk, kun ved for højt, det lærte jeg ihvertfald på skolen.. eller man laver ikke diagnosen der hedder "du ahr for lavt blodtryk"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.