Hvad er dette? Udslæt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.915 visninger
10 svar
1 synes godt om
19. juni 2014

hekran

Min datter havde nogle prikker på kinden i går. Tænkte ikke mere over det, da det kunne være mange ting. Troede måske det bare var solen.
I dag, da jeg henter hende i børnehave har hun feber (omkring 39) og hun har udslæt i ansigtet, på mave, ryg og ned ad lårene. Det klør ikke, men hun er mærket af feberen.
Hun er 3 år og hendes lillebror havde 3 dages feber for en måneds tid siden, men det kan det vel ikke være, når det starter med udslæt?
Ligner det noget, I er stødt på?
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2014

TrineMine86

hekran skriver:

Min datter havde nogle prikker på kinden i går. Tænkte ikke mere over det, da det kunne være mange ting. Troede måske det bare var solen.
I dag, da jeg henter hende i børnehave har hun feber (omkring 39) og hun har udslæt i ansigtet, på mave, ryg og ned ad lårene. Det klør ikke, men hun er mærket af feberen.
Hun er 3 år og hendes lillebror havde 3 dages feber for en måneds tid siden, men det kan det vel ikke være, når det starter med udslæt?

Måske lussinge syge.. 

Anmeld

19. juni 2014

hekran

TrineMine86 skriver:

Måske lussinge syge.. 

Ja, måske? Holder lige øje med hende

Anmeld

19. juni 2014

Kay

lussinge syge kommer normalt ikke i knopper... men har ik rigtig noget bud på hvad det så er 

Anmeld

19. juni 2014

anynom

hekran skriver:

Kan hun kigge ned (altså bøje nakken)? 

Og hvis du trykker på udslættet "forsvinder" det så?

Anmeld

19. juni 2014

TrineMine86

Jo det kan også ligne skoldkopper ret meget dog kommer der ikke blærer på når det er lussinge syge, og det starter som regel i ansigtet og derefter spreder det sig til resten af kroppen.. 

Anmeld

19. juni 2014

hekran

JulieWH skriver:

Kan hun kigge ned (altså bøje nakken)? 

Og hvis du trykker på udslættet "forsvinder" det så?

Ja, det var det første jeg tjekkede

Anmeld

19. juni 2014

hekran

TrineMine86 skriver:

Jo det kan også ligne skoldkopper ret meget dog kommer der ikke blærer på når det er lussinge syge, og det starter som regel i ansigtet og derefter spreder det sig til resten af kroppen.. 

Hun havde skoldkopper da hun var 1 år

Anmeld

19. juni 2014

Tip!

Giver hun udtryk for at det klør? 

Det kunne godt ligne børneeksem... 

Anmeld

19. juni 2014

TrineMine86

hekran skriver:

Hun havde skoldkopper da hun var 1 år

Det ligner heller ikke skoldkopper, jeg tror det kunne være lussingesyge.. 

God bedring med hende 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.