Dilemma ang børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

961 visninger
8 svar
8 synes godt om
19. juni 2014

MyLove E

Elias har gået i børnehave siden 1.april. Han har stort set fra første dag sagt hver morgen " ikke i børnehave i dag vel? de har lukket! "

Han er nu også begyndt om aftenen at sige at han ikke vil af sted i morgen.

Han virker til at havde det ok der oppe. Han leger ikke så meget med de andre. Der er en som han startede sammen med og de har også gået i dp sammen. Men ellers tusser han bare rundt siger de.

Han stammer også en del. I maj var vi på ferie i halvanden uge, og der stammede han ikke. Men så snart vi kom hjem og sagde han skulle i børnehave startede det igen. Det samme skete i pinsen.

Vi vil jo gerne snakke med børnehaven om det. Men ved ikke rigtig hvordan vi skal gribe det an.

Jeg ved at der er en del som er flyttet fra den børnehave til nabobyens og har været så glade for flyttet. .

Hjælp. Vil jo gerne gøre det bedste for min søn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2014

Ciss

Du skal bede om et møde med det samme.

Når han viser tydelig uvilje og stammer, så snart han skal derover, så trives han ikke, og det skal tages alvorligt!

Det er grund nok til at tage kontakt. Fortæl at han viser flere tegn på ikke at trives, og at du gerne vil have et møde for at snakke om, hvad der kan gøres.

Når I så har det møde, så fortæller du om, hvordan du oplever, at han har det og hører, hvad de har at sige, hvilke forslag de evn har osv.

Hvis du derefter føler dig tryg ved kommunikationen imellem jer, så giv det en chance og se om det hjælper. Hvis du oplever, at de ikke tager dig alvorligt el lign, så ville jeg begynde at se mig om efter andre muligheder for drengen.

Lykke til med det hele. Det er ikke så enkelt at skulle sige fra, men det er helt nødvendigt. Det er supervigtigt, at han trives, der hvor han er hver dag!

Anmeld

19. juni 2014

MyLove E

Ciss skriver:

Du skal bede om et møde med det samme.

Når han viser tydelig uvilje og stammer, så snart han skal derover, så trives han ikke, og det skal tages alvorligt!

Det er grund nok til at tage kontakt. Fortæl at han viser flere tegn på ikke at trives, og at du gerne vil have et møde for at snakke om, hvad der kan gøres.

Når I så har det møde, så fortæller du om, hvordan du oplever, at han har det og hører, hvad de har at sige, hvilke forslag de evn har osv.

Hvis du derefter føler dig tryg ved kommunikationen imellem jer, så giv det en chance og se om det hjælper. Hvis du oplever, at de ikke tager dig alvorligt el lign, så ville jeg begynde at se mig om efter andre muligheder for drengen.

Lykke til med det hele. Det er ikke så enkelt at skulle sige fra, men det er helt nødvendigt. Det er supervigtigt, at han trives, der hvor han er hver dag!

Tak for svar. Ja han skal jo trives.

Hvis du har fulgt lidt med i mig, har vi jo også en del at kæmpe med hjemme. Og har prøvet at lægge mærke til om hans stammen er når jeg har det skidt ellers når vi har skændes en del. Men det er det ikke.
Det er når han har været i børnehave.

Vi skal til sommer fest i aften så bede nok lige om en samtale i næste uge.. ;-)

Anmeld

19. juni 2014

Ciss

MyLove E skriver:

Tak for svar. Ja han skal jo trives.

Hvis du har fulgt lidt med i mig, har vi jo også en del at kæmpe med hjemme. Og har prøvet at lægge mærke til om hans stammen er når jeg har det skidt ellers når vi har skændes en del. Men det er det ikke.
Det er når han har været i børnehave.

Vi skal til sommer fest i aften så bede nok lige om en samtale i næste uge.. ;-)

Det lyder som en god plan!

Det er virkelig ikke et godt tegn, når han begynder at stamme. Stakkels lille dreng. Så det er rigtig godt, at du tager fat i det!

Anmeld

19. juni 2014

MyLove E

Ciss skriver:

Det lyder som en god plan!

Det er virkelig ikke et godt tegn, når han begynder at stamme. Stakkels lille dreng. Så det er rigtig godt, at du tager fat i det!

Børnehaven har selv sendt ham til talepædagog. Og der vil vi selvfølgelig også sige at han stamme mens når han er i børnehave.

Anmeld

20. juni 2014

MyLove E

Min mave er en stor knude, og jeg skal bare aftale et tidspunkt for en samtale. .. Gud hvor er det hårdt

Anmeld

20. juni 2014

MomInTheMaking

MyLove E skriver:

Min mave er en stor knude, og jeg skal bare aftale et tidspunkt for en samtale. .. Gud hvor er det hårdt

Han lyder i hvert fald ikke til at trives, hvilket da er så synd. Hvor vil i flytte ham til, hvis det bliver aktuelt?

Anmeld

20. juni 2014

Chris86

Hmm her siger tøsen 99% hver aften, at hun ikke vil i børnehave for hun holder fri/gider ikke.. Hun siger det også tit om morgenen eller på vej i bilen...
Begyndte også i børnehave i april og er begyndt at vinke nede fra vuggestuen nogle dage også...

MEN hun trives mega godt derovre og det bare fordi hun kan li at hygge hjemme ved moooaaaar

Anmeld

20. juni 2014

tarkoflen

Øv hvor er det synd for Elias

Jeg synes det er så godt at l beder om en samtale, jeg håber der kommer noget godt og ud af det og de kan hjælpe jer og Elias.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.