Ivf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.309 visninger
13 svar
0 synes godt om
18. juni 2014

Anonym trådstarter

Hej...

min kæreste og jeg skal starte op i ivf behandling efter sommer ferien.

jeg er pisse nervøs. Så vil hører om nogen har lyst til at fortælle lidt om deres oplevelser med det 

hvad koster medicin ca.

Var det en lang eller kort ( eller hvad de nu kalder det)

Havde du nogen bivirkninger 

hvordan sys du æg udtagning og æg oplægningen var 

valgt du sprøjte eller næsespray 

hvor mange gange skulle der til før det lykkes 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2014

Anonym trådstarter

18. juni 2014

ønskebørn74

Anonym skriver:

Mange der ikke skriver på anonyme tråde..

vi var igennem et langt forfærdeligt forløb men endte med de dejligste tvillinge drenge efter mange aborter og forsøg..

Anmeld

18. juni 2014

modesty

Anonym skriver:

Hej...

min kæreste og jeg skal starte op i ivf behandling efter sommer ferien.

jeg er pisse nervøs. Så vil hører om nogen har lyst til at fortælle lidt om deres oplevelser med det 

hvad koster medicin ca.

Var det en lang eller kort ( eller hvad de nu kalder det)

Havde du nogen bivirkninger 

hvordan sys du æg udtagning og æg oplægningen var 

valgt du sprøjte eller næsespray 

hvor mange gange skulle der til før det lykkes 

Man får kroniker-tilskud på medicinen. Mener at det er omkring 3.000 årligt man selv skal betale.

Jeg var i lang behandling, men tror vist at de fleste får kort. Der er lige gode graviditetschancer om det er den ene eller den anden model man vælger.

Jeg havde hedeture på grund af nedreguleringen (som kun er en del af den lange behandling). Det var det. Ingen overvægt eller bumser eller lignende. En anelse ubehag i dagene før æg-udtagning, hvor æggene fyldte meget i underlivet, men det var ikke slemt.

Æg-udtagning var lidt smertefuld, men man bliver smertedækket med morfin, så man kan bede om mere hvis det gør ondt. Æg-oplægning gjorde ikke ondt.

Jeg brugte næsespray første gang, og valgte sprøjte derefter. Syntes at sprøjten var vildt meget nemmere end næsespray, og skulle også bruges færre gange om dagen.

Det tog 4 forsøg (2 med friske æg og 2 med fryseæg) før det lykkedes.

Pøj pøj med det. 

Anmeld

18. juni 2014

sukkergrisen

Hej hej :-)

Er igang med mit første ivf forsøg.

Lang model.

Begynder det på suprefact indsprøjtninger på dag 21 og begyndte så efter et par uger på gonal f indsprøjtninger sammen med suprefact.

Fik idag taget 12 æg ud af 11 æggeblærer.
Så Imorgen skal jeg ringe til laboratoriet for at høre om det er begyndende befrugtning, og evt høre om hvornår jeg skal have lagt æg op igen.

Ægudtagning var ikke så slemt som forventet.

Og det med at få lagt æg op igen, kunne jeg heller ikke forestille mig er så slemt, da jeg også har været igennem tre iui-h forsøg, hvor man man sprøjtet ens partners rensede sæd op i sig. :-)

Anmeld

18. juni 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Man får kroniker-tilskud på medicinen. Mener at det er omkring 3.000 årligt man selv skal betale.

Jeg var i lang behandling, men tror vist at de fleste får kort. Der er lige gode graviditetschancer om det er den ene eller den anden model man vælger.

Jeg havde hedeture på grund af nedreguleringen (som kun er en del af den lange behandling). Det var det. Ingen overvægt eller bumser eller lignende. En anelse ubehag i dagene før æg-udtagning, hvor æggene fyldte meget i underlivet, men det var ikke slemt.

Æg-udtagning var lidt smertefuld, men man bliver smertedækket med morfin, så man kan bede om mere hvis det gør ondt. Æg-oplægning gjorde ikke ondt.

Jeg brugte næsespray første gang, og valgte sprøjte derefter. Syntes at sprøjten var vildt meget nemmere end næsespray, og skulle også bruges færre gange om dagen.

Det tog 4 forsøg (2 med friske æg og 2 med fryseæg) før det lykkedes.

Pøj pøj med det. 

Jeg skal os igennem lang 

jeg kan ikke lid nåle så manden stikker mig.

har hørt dårlig om næsespray 

så ved ikke hvad jeg skal vælge 

Anmeld

18. juni 2014

Anonym trådstarter

sukkergrisen skriver:

Hej hej :-)

Er igang med mit første ivf forsøg.

Lang model.

Begynder det på suprefact indsprøjtninger på dag 21 og begyndte så efter et par uger på gonal f indsprøjtninger sammen med suprefact.

Fik idag taget 12 æg ud af 11 æggeblærer.
Så Imorgen skal jeg ringe til laboratoriet for at høre om det er begyndende befrugtning, og evt høre om hvornår jeg skal have lagt æg op igen.

Ægudtagning var ikke så slemt som forventet.

Og det med at få lagt æg op igen, kunne jeg heller ikke forestille mig er så slemt, da jeg også har været igennem tre iui-h forsøg, hvor man man sprøjtet ens partners rensede sæd op i sig. :-)

Vi har været igennem 3 iui 

og skal nu til ivf til august 

lang behandling 

Anmeld

19. juni 2014

modesty

Jeg skal os igennem lang 

jeg kan ikke lid nåle så manden stikker mig.

har hørt dårlig om næsespray 

så ved ikke hvad jeg skal vælge 

Du skal stikkes under alle omstændigheder under både lang og kort behandling. De hormoner du får, der skal udvikle æggene, kan kun fås på sprøjte. Du kan vælge mellem spray eller sprøjte til nedreguleringen. Så set i det lys, og taget i betragtning at det altså slet ikke gør ondt at blive stukket, så ville jeg klart vælge sprøjte fremfor spray.

Anmeld

19. juni 2014

sukkergrisen

Jeg fik ikke valget mellem næse spray og sprøjte, jeg fik bare sprøjter

Men også "dejligt" med sprøjte nu, hvor så mange siger, at det spray er noget værre noget.

Anmeld

19. juni 2014

CamillaC

Jeg har været igennem en lang protokol. Jeg fik næsespray 3 gange om dagen. Derefter 2 gange + 1 sprøjte om dage. De bivirkninger jeg havde var bare hovedpine og træthed. 

Jeg har dog aldrig oplevet noget dårligt mht. Næsesprayen. 

Det resulterede i 22 æg. 6 blev befrugtet og kom på frys. Fik ikke lagt nogen retur pga. Overstimulering. 

Min in æg blev frosset ned i 3 strå med 2 æg i hver. Sidste måned fik jeg to 8 cellet op, desværre endte det ikke i en graviditet. Lige pt. Ruger jeg på 5. Døgn på 2 æg som var 8 og 10 cellet. 

Har du flere spørgsmål, så må du spørge. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.