Opstart med grød - hvad med mælken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

635 visninger
11 svar
1 synes godt om
17. juni 2014

missehxx

Lige et spørgsmål angående opstart med grød.

inden de starter på græd siger man jo at når barnet får mælkeerstatning skal de spise 1/6 af deres vægt.. Hvad så når de begynder på grød? Hvor meget skal de så have? Der vil jo naturligt komme færre flaskemåltider?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du laver grøden på mm/mme, så får de ca samme mængde stadigvæk  

Anmeld

18. juni 2014

missehxx

Mor11 skriver:

Du laver grøden på mm/mme, så får de ca samme mængde stadigvæk  

Jamen hvad så hvis man køber "færdig" grød?? ��

Anmeld

18. juni 2014

M&J87

missehxx skriver:

Så skulle der være det hele i, jeg synes personligt at købe grød er for dyrt og at det er ligeså nemt at lave majsgrød af majsmel eller risgrød selv :-)

Anmeld

18. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Færdiggrød? Mig bekendt kan man kun få grød der enten skal koges op fra bunden eller pulver der skal blandes med kogende vand i en skål og i begge tilfælde tilsætter man bare den mængde mmepulver der svarer til mængden af vand man har brugt.

rettelse: mon ikke der i pulvergrød allerede er tilsat mmepulver? Det tror jeg.  

Anmeld

18. juni 2014

M&J87

Mor11 skriver:

Færdiggrød? Mig bekendt kan man kun få grød der enten skal koges op fra bunden eller pulver der skal blandes med kogende vand i en skål og i begge tilfælde tilsætter man bare den mængde mmepulver der svarer til mængden af vand man har brugt.

rettelse: mon ikke der i pulvergrød allerede er tilsat mmepulver? Det tror jeg.  

Færdige grød tror jeg hun mener, det hvor der kun tilsættes vand, og der skal hverken mme eller fedtstof i.

Anmeld

18. juni 2014

missehxx

Ja, jeg tænker på dem hvor man kun skal tilsætte vand..

så kommer der jo ikke mælk i??

skal de så stadig have 1/6 af deres vægt ved siden af?? For så er det da godt nok meget mad de skal have!!!

Anmeld

18. juni 2014

M&J87

missehxx skriver:

Ja, jeg tænker på dem hvor man kun skal tilsætte vand..

så kommer der jo ikke mælk i??

skal de så stadig have 1/6 af deres vægt ved siden af?? For så er det da godt nok meget mad de skal have!!!

Hvor gammel er din baby ?

I starten giver man lidt, og så flaske bagefter, så det erstatter ikke måltidet.

Når de er omkring 6 mdr, så skal de have 500-750 ml mme ved siden af 3 skemåltider dagligt ca. 

Anmeld

18. juni 2014

missehxx

Han er 5 mdr. Men kan ikke finde ud af hvor længe de skal have "smagsprøver" før man kan skifte et helt måltid mælk ud med et måltid grød :-)

Anmeld

18. juni 2014

M&J87

missehxx skriver:

Han er 5 mdr. Men kan ikke finde ud af hvor længe de skal have "smagsprøver" før man kan skifte et helt måltid mælk ud med et måltid grød :-)

Jeg gav 2 måltider da han var klar, og han var 5 mdr. Og så fik han 600-700 ml ved siden af, min sp sagde god for det da han spiste så godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.