Mens efter ÆL efter abort???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

322 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. august 2009

Anonym trådstarter

Ved godt det nok ikke høre til her, men det er heller ikke om abort, og vi PRØVER ikke at blive gravide.

Men:
Jeg havde i sommer en tidlig SA. Jeg fik ÆL for 14 dage siden for første gang efter aborten (har meget tydelige tegn på ÆL, derfor kender jeg tidspunktet). I Onsdags havde jeg en kontaktblødning efter sex, og tænkte derfor at mens er på trapperne.

Normalt får jeg mens 12 dage efter ÆL - altså i onsdags, hvor der var en kontaktblødning. Jeg har samme småfornemmelser for at mens kommer, som jeg normalt har 4-5 dage før den dukker op. Nu er det 14 dage siden ÆL, og udover murren og niv i underlivet er der ingen tegn på mens - eller graviditet for den sags skyld. Jeg har ikke blødt overhovedet siden kontaktblødningen, der i øvrigt var stoppet inden jeg fik rejst mig fra sengen (altså blodet røg med ud, da mandens klat røg ud - håber I kan tage det).

Så mit spørgsmål er vel, hvor lang tid jeg kan forvente der går, før mens dukker op. Lutealfasen bliver vel ikke voldsomt forlænget efter en SA, når nu ÆL HAR vist sig?

Forresten: HVIS jeg skulle være gravid, hvilket der kun er en lille teoretisk chance for - så er det kun en dejlig overraskelse, omend tidspunktet kunne være bedre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2009

Honningblomst

Det er jo ikke til at sige, det er jo forskelligt...tag en test..-smiler

Anmeld

14. august 2009

Anonym trådstarter

Jeg ved godt, at jeg bare kan teste, men for det første er jeg på job, og for det andet er jeg så sikker på en negativ test, som jeg kan være (svømmeren er i så fald trængt gennem to slags prævention...), og når den nu højst tænkelig er negativ, vil jeg gerne vide om det er normalt at lutealfasen også forlænges? (Ikke om jeg evt. er gravid)

Ved at tiden fra aborten til ÆL kan forlænges en del, men ikke om tiden fra ÆL til mens kan - og i så fald hvor længe?

Anmeld

14. august 2009

Honningblomst

Anonym skriver:

Jeg ved godt, at jeg bare kan teste, men for det første er jeg på job, og for det andet er jeg så sikker på en negativ test, som jeg kan være (svømmeren er i så fald trængt gennem to slags prævention...), og når den nu højst tænkelig er negativ, vil jeg gerne vide om det er normalt at lutealfasen også forlænges? (Ikke om jeg evt. er gravid)

Ved at tiden fra aborten til ÆL kan forlænges en del, men ikke om tiden fra ÆL til mens kan - og i så fald hvor længe?

Altså, alt kan jo lade sig gøre og selvom jeg eller en masse andre ikke har oplevet det, så kan du jo godt...så hvis ikke du vil teste og mener du ikke er gravid, så er det bare at vente jo..så kommer den jo nok...en dag...-smiler
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.