Nyfødt og gylp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.318 visninger
10 svar
6 synes godt om
17. juni 2014

vitapigen

Hej piger....

Jeg har født en fantastisk dreng og han er bare så dejlig nem. Han er lige præcis en uge i dag. Vores problem er dog at han gylper ved hver amning. Nogle gange kommer der virkelig meget gylp...

Er der noget vi kan gøre?

Jeg ammer ved hver bryst. Først den ene og han får pauser til at bøvse. Så går jeg ud og skifter ham. Ved puslebordet kommer der ofte gylp. Så får han hikke og så ligges han til det andet bryst for at få hikken væk samt han stadig er sulten (søger i hvert fald helt vild). Når han er ammet helt færdig og ofte er faldet i søvn kommer der ofte en stor portion gyld efter en 10-20 min...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2014

asff

vitapigen skriver:

Hej piger....

Jeg har født en fantastisk dreng og han er bare så dejlig nem. Han er lige præcis en uge i dag. Vores problem er dog at han gylper ved hver amning. Nogle gange kommer der virkelig meget gylp...

Jeg ammer ved hver bryst. Først den ene og han får pauser til at bøvse. Så går jeg ud og skifter ham. Ved puslebordet kommer der ofte gylp. Så får han hikke og så ligges han til det andet bryst for at få hikken væk samt han stadig er sulten (søger i hvert fald helt vild). Når han er ammet helt færdig og ofte er faldet i søvn kommer der ofte en stor portion gyld efter en 10-20 min...

Accepter det. Min datter gylper EKSTREMT! Sådan helt eksplosivt. Og hun er 5 måneder. Men hvis han tager på og ellers trives, så er det bare sådan. Selvom det er så træls, at man ALDRIG kan have en ren unge... Og tilsidst dropper man selv at skifte tøj  

Anmeld

17. juni 2014

M&J87

Min baby er en gylpe baby, og har været det altid. Røv irriterende altid at skulle "advare" folk og skifte tøj en million gange, nu er spiser han skemad (6mdr) og gylper stadig dog meget mindre mængder men nu lugter det endnu værre- rigtig opkasts lugt 

Hvis din baby trives og tager på, er det sådan det er :-)

Anmeld

17. juni 2014

vitapigen

asff skriver:

Accepter det. Min datter gylper EKSTREMT! Sådan helt eksplosivt. Og hun er 5 måneder. Men hvis han tager på og ellers trives, så er det bare sådan. Selvom det er så træls, at man ALDRIG kan have en ren unge... Og tilsidst dropper man selv at skifte tøj  

Haha kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet af din sidste bemærkning

Ja det kan godt være at jeg bare skal acceptere det... Er bare ikke vant til alt det gylperig. For med min den store gylpede kun sjældent...

Også bare da jeg kun havde råmælk gylpede han

Han er begyndt at tage på efter han havde tabt 6 % af sin fødselsvægt...

Men tak for svar

Anmeld

17. juni 2014

vitapigen

M&J87 skriver:

Min baby er en gylpe baby, og har været det altid. Røv irriterende altid at skulle "advare" folk og skifte tøj en million gange, nu er spiser han skemad (6mdr) og gylper stadig dog meget mindre mængder men nu lugter det endnu værre- rigtig opkasts lugt 

Hvis din baby trives og tager på, er det sådan det er :-)

Åhh nej... Opkast lugt.. Puha... Ja jeg tør heller ikke bære ham uden at have en stofble med mig... Hold op der bliver vasket en del selvom han kun er 1 uge

Jeg må jo bare acceptere det så

Tak for svar

Anmeld

17. juni 2014

Clisolka

vitapigen skriver:

Hej piger....

Jeg tror ikke der er så meget i kan gøre - gylp er (desværre) meget normalt når de er så små 

Min ældste var ikke den store gylper, men det er den mindste til gengæld yiiiikes  Det var ikke bare gylp, men hele flasker der nogengange kom op igen, netop også fordi han har lidt meget af forstoppelse, så maven kunne ikke klare mere  Nu er han 9 mrd. og begyndt at få mere og mere fast føde (foruden i disse dage, hvor en tand er på vej op, så er flasken bedst), ellers gylper han stort set ikke mere 

Så længe baby tager på og spiser godt, så tror jeg ikke du skal være nervøs. Nogle børn er bare bedre gylpere end andre 

Anmeld

17. juni 2014

Kamilla-m

vitapigen skriver:

Hej piger....

Tænker at du måske kan prøve lade være at skifte så hurtigt - når du løfter bagenden op kan det godt trykke på mavesækken så det kommer retur.

Og stort tillykke med ham

Anmeld

18. juni 2014

EnSødMor

vitapigen skriver:

Hej piger....

Hej  

Min datter gylpede også utrolig meget, og vi prøvede ALT!

Jeg kan nævne nogle af de ting vi gjorde så kan du prøve dig frem? 

1. Jeg holdte MANGE pauser under amning også med flaske da hun fik det, jeg sørgede for at hun fik det ordentlig ned uden det bare styrtede ned i halsen på hende, læg evt mærke til om meget af det rammer ved siden af munden, for så går det evt. for hurtigt.?  

2. Hvorfor skifter du ham ude på puslebordet "Under amning"? - Jeg tænker at når han bliver ammet, vil han bare gerne slappe af og ikke kastes frem og tilbage? 

3. Vi lod hende sove siddende hos os over skulderen i næsten 30 min efter amning, så kom der ikke nær så meget op.. 

Men det er almindeligt og ganske normalt, så hvis ikke det afhjælper det lidt og han taget fint på, så er det "Desværre" bare noget du må leve med..

Anmeld

18. juni 2014

vitapigen

EnSødMor skriver:

Hej  

Min datter gylpede også utrolig meget, og vi prøvede ALT!

Jeg kan nævne nogle af de ting vi gjorde så kan du prøve dig frem? 

1. Jeg holdte MANGE pauser under amning også med flaske da hun fik det, jeg sørgede for at hun fik det ordentlig ned uden det bare styrtede ned i halsen på hende, læg evt mærke til om meget af det rammer ved siden af munden, for så går det evt. for hurtigt.?  

2. Hvorfor skifter du ham ude på puslebordet "Under amning"? - Jeg tænker at når han bliver ammet, vil han bare gerne slappe af og ikke kastes frem og tilbage? 

3. Vi lod hende sove siddende hos os over skulderen i næsten 30 min efter amning, så kom der ikke nær så meget op.. 

Men det er almindeligt og ganske normalt, så hvis ikke det afhjælper det lidt og han taget fint på, så er det "Desværre" bare noget du må leve med..

Tak for råd

Synes også at jeg holder mange pauser... Gylp er især slemt når mine bryster er spændte for så har han svær ved at få fat i brystet og tænker at han der sluger luft. Når han så får fat vælter det bare ned i halsen på ham... Men ved jo ikke hvordan jeg kan undgå dette?

Jeg skifter ham under amning da han ofte falder i søvn hurtigt under amning plus at han laver stort i bleen under amning

Anmeld

18. juni 2014

Tystys14

Jeg er også træt af gylp og lugten især.  Vores første hun har aldrig gylpet, men hende den lille her, på 12 uger, hun laver bare ikke andet. Suk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.