vitapigen skriver:
Hej piger.... 
Jeg har født en fantastisk dreng og han er bare så dejlig nem. Han er lige præcis en uge i dag. Vores problem er dog at han gylper ved hver amning. Nogle gange kommer der virkelig meget gylp...
Er der noget vi kan gøre? 
Jeg ammer ved hver bryst. Først den ene og han får pauser til at bøvse. Så går jeg ud og skifter ham. Ved puslebordet kommer der ofte gylp. Så får han hikke og så ligges han til det andet bryst for at få hikken væk samt han stadig er sulten (søger i hvert fald helt vild). Når han er ammet helt færdig og ofte er faldet i søvn kommer der ofte en stor portion gyld efter en 10-20 min... 
Hej
Min datter gylpede også utrolig meget, og vi prøvede ALT!
Jeg kan nævne nogle af de ting vi gjorde så kan du prøve dig frem?
1. Jeg holdte MANGE pauser under amning også med flaske da hun fik det, jeg sørgede for at hun fik det ordentlig ned uden det bare styrtede ned i halsen på hende, læg evt mærke til om meget af det rammer ved siden af munden, for så går det evt. for hurtigt.?
2. Hvorfor skifter du ham ude på puslebordet "Under amning"? - Jeg tænker at når han bliver ammet, vil han bare gerne slappe af og ikke kastes frem og tilbage? 
3. Vi lod hende sove siddende hos os over skulderen i næsten 30 min efter amning, så kom der ikke nær så meget op..
Men det er almindeligt og ganske normalt, så hvis ikke det afhjælper det lidt og han taget fint på, så er det "Desværre" bare noget du må leve med..
Anmeld