Hf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.484 visninger
10 svar
1 synes godt om
17. juni 2014

Anonym trådstarter

Hej alle sammen!

jeg er enlig mor til en lille pige og har endelig kæmpet mig igennem 10 kl. Og vil gerne på HF.

var til eksame idag hvor jeg blev svinet til af sensor, så meget at min lærer måtte stoppe hende og dumpede så mundlig matematik, 

scorede dog et 4 tal skriftlig

dansk fik jeg 7 skriftlig og 4 mundlig

engelsk fik jeg 7 (det kunne være blevet 12 men var meget syg og fik taget den forkerte del af opgaven) 

nogen der ved om et 00 i mundlig matematik kan være skyld i at man ikke kommer ind på HF ? Fik af vide at man ikke kan være god til det hele og at det lægger de også vægt i...

det HF på VUC

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Er det overhovedet et krav med 10.klasse for at komme ind på hf - kan du ikke bruge din 9.klasse? 

Anmeld

17. juni 2014

Ploffer

Jeg har kun 9. klasse og jeg afslutter en fuld hf på mandag

Så du burde da kunne blive optaget... ring til en studievejleder og få en snak med dem

Anmeld

17. juni 2014

Anonym trådstarter

Jeg håber rigtig meget... Men reglerne er åbenbart forskellige fra VUC til VUC for nogen steder kan du komme ind selvom du kun har fået 02 i alle fag...

men håber bare på at komme ind, ellers skal jeg vente et helt år mere

Anmeld

17. juni 2014

Muffinmus

Umiddelbart burde det ikke være et problem for dig. Alle har fag de ikke er gode til og man kan ikke DÅ lige gode karakterer i alt. Det havde jeg heller ikke da jeg tog hf..er en spade til matematik, men god til dansk og engelsk og det fik helt fint dengang. Så meget mere emsige tror jeg ikke på de er.

Anmeld

17. juni 2014

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Umiddelbart burde det ikke være et problem for dig. Alle har fag de ikke er gode til og man kan ikke DÅ lige gode karakterer i alt. Det havde jeg heller ikke da jeg tog hf..er en spade til matematik, men god til dansk og engelsk og det fik helt fint dengang. Så meget mere emsige tror jeg ikke på de er.

Oh håber virkelig du har ret... Det betyder verden for mig at komme på HF og ville være ked af at skulle vente et år mere grundet en karakter...

men har tænkt mig at klage iver hele denne eksame idag, kan ikke være rigtigt at en sensor må svine en til og sige man er fuld af lort og hvad hun ellers sagde. Det triste er at jeg er ikke den eneste der har været offer for hendes ondskab idag

Anmeld

17. juni 2014

Bertris

Jeg har lige afsluttet første år på HF

Min skolebaggrund er 9. klasse med middel og høje karaktere, også 1g på stx hvor jeg dumpede den ene eksamen jeg var oppe i.
Jeg kom stadig ind, de går også op i ens "viljestyrke", personlighed og modenhed

- men det eneste realle krav for at komme ind på HF er 10. klasse eller tilsvarende så vidt jeg husker

Anmeld

18. juni 2014

esiuol22

Tror muligvis det er nemmer at tage en fuld hf andre steder ind VUC, for så er det ikke enkeltfag hvor alle skal bestås men et samlet gennemsnit, der kun skal være over 02 eller 02, men selvfølge bedst at prøve at få et højere gennemsnit for at komme ind på vidder uddannelse hilsen en spade i stavning fik 02 og -3 skriftligt men 10 12 mundligt så her fik jeg brugt stort set hele registeret af tal og gav ok gennemsnit. Og selvfølge må sensorer ikke blive personlig, det er da uprofessionelt og mener heller ikke der er adgangskrav ud over 9klasse  

Anmeld

18. juni 2014

hesøth

Anonym skriver:

Hej alle sammen!

jeg er enlig mor til en lille pige og har endelig kæmpet mig igennem 10 kl. Og vil gerne på HF.

var til eksame idag hvor jeg blev svinet til af sensor, så meget at min lærer måtte stoppe hende og dumpede så mundlig matematik, 

scorede dog et 4 tal skriftlig

dansk fik jeg 7 skriftlig og 4 mundlig

engelsk fik jeg 7 (det kunne være blevet 12 men var meget syg og fik taget den forkerte del af opgaven) 

nogen der ved om et 00 i mundlig matematik kan være skyld i at man ikke kommer ind på HF ? Fik af vide at man ikke kan være god til det hele og at det lægger de også vægt i...

det HF på VUC

Optagelseskrav er 10. klasse eller tilsvarende PLUS du skal bestå dansk, engelsk og matematik!

Læs mere her....

http://www.ug.dk/flereomraader/maalgrupper/6til10_klasse/optagelse_til_de_gymnasiale_uddannelser.aspx#fold3

Anmeld

18. juni 2014

B&J

du kan da tage din matematik om det plejer man da at kunne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.