Det er lidt en skør oplevelse. Men skal flytte d. 1. juli. Så der er selvfølgelig en anden, der skal overtage min nuværende lejlighed. En ældre dame, men stadig på arbejdsmarkedet som dagplejemor. Som det nu er kutyme viste jeg hende rundt i min lejlighed, som man nu gør for, at hun kunne vide om hun ville have den. Hun siger ja og ringer efter nogen dage og spørger om vi kan flytte tidligere, da hun gerne vil flytte før. Det kan ikke lade sig gøre, for vores nye lejlighed skal være klar.
Siden er hun kommet rendende to tre gange. Den første gang havde hun tre dagplejebørn med den ene skrigende som jeg fik stukket i armene mens hun lige så sig omkring, og havde en helt masse spørgsmål om, hvornår vi skulle flytte osv. Anden gang mødte jeg hende ikke selv, da var det min nabo, der måtte hjælpe hende med at finde en vicevært, igen til at besvare en masse spørgsmål.
I dag dukkede hun så op uanmeldt, mens jeg skrev opgave, igen med dagplejebørn, der skreg i vilden sky. Denne gang måtte jeg undskylde mig med at jeg havde travlt. Hun skulle bare lige måle noget op sagde hun. Der stod jeg og følte mig som jordens mest uhøflige menneske. Er det almindeligt, at man lige skal ordne så mange ting inden man flytter ind, altså der er jo stadig 14 dage til lejligheden er hendes?
Er det ikke almindeligt at ringe/maile om den dag i stedet for bare at dukke op uanmeldt.
Anmeld