Så følte jeg mig som jordens mest uhøflige person.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

897 visninger
10 svar
29 synes godt om
17. juni 2014

Anonym trådstarter

Det er lidt en skør oplevelse. Men skal flytte d. 1. juli. Så der er selvfølgelig en anden, der skal overtage min nuværende lejlighed. En ældre dame, men stadig på arbejdsmarkedet som dagplejemor. Som det nu er kutyme viste jeg hende rundt i min lejlighed, som man nu gør for, at hun kunne vide om hun ville have den. Hun siger ja og ringer efter nogen dage og spørger om vi kan flytte tidligere, da hun gerne vil flytte før. Det kan ikke lade sig gøre, for vores nye lejlighed skal være klar.

Siden er hun kommet rendende to tre gange. Den første gang havde hun tre dagplejebørn med den ene skrigende som jeg fik stukket i armene mens hun lige så sig omkring, og havde en helt masse spørgsmål om, hvornår vi skulle flytte osv. Anden gang mødte jeg hende ikke selv, da var det min nabo, der måtte hjælpe hende med at finde en vicevært, igen til at besvare en masse spørgsmål. 

I dag dukkede hun så op uanmeldt, mens jeg skrev opgave, igen med dagplejebørn, der skreg i vilden sky. Denne gang måtte jeg undskylde mig med at jeg havde travlt. Hun skulle bare lige måle noget op sagde hun. Der stod jeg og følte mig som jordens mest uhøflige menneske. Er det almindeligt, at man lige skal ordne så mange ting inden man flytter ind, altså der er jo stadig 14 dage til lejligheden er hendes?

Er det ikke almindeligt at ringe/maile om den dag i stedet for bare at dukke op uanmeldt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2014

Kærlighediminmave

Det havde jeg ikke fundet mig i! Hvis det var mig havde hun fået en mail og så måtte hun skrive hvis hun havde nogle spørgsmål! det er da hende der er uforskammet 

Anmeld

17. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det er da ikke noget hun skal ordne i sin arbejdstid. Og så må hun jo kontakte dig og lave en aftale hvus hun har brug for flere besøg. 

Anmeld

17. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hun skal slet ikke noget i den lejlighed før hun har fået nøglerne! En fremvisning, måske 2 hvis hun er i tvivl men ikke mere. Og selvfølgelig ringer man lige og aftaler først. 

Det er stadig dit hjem, så hun må sgu vente med at måle op til hun har overtaget den. 

Anmeld

17. juni 2014

M&N

Anonym skriver:

Det er lidt en skør oplevelse. Men skal flytte d. 1. juli. Så der er selvfølgelig en anden, der skal overtage min nuværende lejlighed. En ældre dame, men stadig på arbejdsmarkedet som dagplejemor. Som det nu er kutyme viste jeg hende rundt i min lejlighed, som man nu gør for, at hun kunne vide om hun ville have den. Hun siger ja og ringer efter nogen dage og spørger om vi kan flytte tidligere, da hun gerne vil flytte før. Det kan ikke lade sig gøre, for vores nye lejlighed skal være klar.

Siden er hun kommet rendende to tre gange. Den første gang havde hun tre dagplejebørn med den ene skrigende som jeg fik stukket i armene mens hun lige så sig omkring, og havde en helt masse spørgsmål om, hvornår vi skulle flytte osv. Anden gang mødte jeg hende ikke selv, da var det min nabo, der måtte hjælpe hende med at finde en vicevært, igen til at besvare en masse spørgsmål. 

I dag dukkede hun så op uanmeldt, mens jeg skrev opgave, igen med dagplejebørn, der skreg i vilden sky. Denne gang måtte jeg undskylde mig med at jeg havde travlt. Hun skulle bare lige måle noget op sagde hun. Der stod jeg og følte mig som jordens mest uhøflige menneske. Er det almindeligt, at man lige skal ordne så mange ting inden man flytter ind, altså der er jo stadig 14 dage til lejligheden er hendes?

Er det ikke almindeligt at ringe/maile om den dag i stedet for bare at dukke op uanmeldt.

Tænk hun gør det i sin arbejdstid

Men jeg ville på ingen måde acceptere det... Jeg havde bedt hende skrive en email fremadrettet. Ej - hvor irriterende altså. Du er på ingen måde uhøflig....

Anmeld

17. juni 2014

Anonym trådstarter

Fik faktisk helt ærligt en følelse af, at hun allerede oplevede lejligheden som hendes hjem. Og hun var meget harm over, at hun ikke får nøglerne til lejligheden før d. 1. juli kl 12. Så sidder jeg jo så og tænker at det lyder meget normalt, når det er pr den dato hun har lejet lejligheden.

Anmeld

17. juni 2014

Christine

Anonym skriver:

Vildt grænseoverskridende!! De sidste par gange vi er flyttet, havde vi pligt til at vise lejligheden frem EN gang til dem der fik den tilbudt.

Sidst havde vi to gange nogen på besøg for at se. Til sidst lod vi alligevel hende der havde sagt ja til lejligheden komme for at se den, selv om vi ikke havde pligt til det længere. Hun var MEGA ubehøvlet og så fortryder man lidt at man prøvede at være venlig.

Så jeg vil sige du har gjort din pligt og de behøver absolut ikke lukke hende ind mere. Og jeg synes det er enormt uhøfligt at spørge om i gider flytte lidt før!!!! ALLE har brug for al den tid de kan få når de skal flytte, ikke kun hende 

Anmeld

17. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Fik faktisk helt ærligt en følelse af, at hun allerede oplevede lejligheden som hendes hjem. Og hun var meget harm over, at hun ikke får nøglerne til lejligheden før d. 1. juli kl 12. Så sidder jeg jo så og tænker at det lyder meget normalt, når det er pr den dato hun har lejet lejligheden.

Nogen mennesker er bare underlige! Jeg boede i en kælder engang, hvor udlejer boede i stue etagen. Det fungerede rigtig fint lige indtil jeg sagde min lejlighed op og havde 3mdrs opsigelse derefter, der begyndte han pludselig at rende i min del af haven, komme rendende for at lave el og begyndte at renovere på mit opbevaringsrum, fordi han ville udvide lejligheden, alt sammen uden varsel  vent dog til jeg er flyttet!!  Det var så mærkeligt, og jeg brød mig ikke om at være der når han bare låste sig ind på den måde ligegyldigt om jeg var hjemme eller ej. Så vi boede i min kærestes 1vær i de 3mdr. 

Nogen mennesker fatter det bare ikke tror jeg. 

Anmeld

17. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hun er da så ubehøvlet som det overhovedet er muligt. Hun ska da slet ik komme uanmeldt og forvente at hun bare ka komme ind.

Udover det er det lige før jeg syntes du ska kontakte pladshenvisningen og "melde" hende. Hun ska slet ik komme med andres børn, i din lejlighed, i hendes arbejdstid. Hun ska da slet ik be en vildt fremmede om at holde øje med hendes børn, mens hun går og måler op osv. 

Så uprofessionelt! Vh stine

Anmeld

17. juni 2014

aarhusmor

Det kan være at hun skal måle noget op i forbindelse med at hun er dagplejemor og at hun gerne har villet gøre børnene trygge ved at tage dem med så de kan se det nye.

Men det er jo ikke dit problem. Jeg er selv ved at læse til eksamen lige nu og har da ikke lyst til at nogen kommer uanmeldt, ringer og da slet ikke hvis jeg ikke kender dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.