Tjene ved siden af, støtte til enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

588 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. juni 2014

Anonym trådstarter

Hej alle sammen!

Jeg har lige et petit question ang. om man må tjene noget ved siden af, når man får de her forskellige støtte fra kommunen som enlig forsøger

Jeg har et lille firma, på hobby niveau, ikke omsætning nok til momsregistrering, men tjener lidt. Sidste år var der et overskud på 5000 kr.

Betaler skat en gang om året, og trækker derfor ikke penge ud vær mdr. og tjener alligevel ikke nok til at kunne dække det jeg får fra kommunen....

MIT SPØRGSMÅL:

Må jeg gerne tjene ved siden af støtten?? Jeg får SU og de ekstra ordinære børnepenge..

Og hvordan med boligstøtte?

Håber nogen kan hjælpe, om ikke andet så fortælle mig hvem jeg skal kontakte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

mor88

Anonym skriver:

Hej alle sammen!

Jeg har lige et petit question ang. om man må tjene noget ved siden af, når man får de her forskellige støtte fra kommunen som enlig forsøger

Jeg har et lille firma, på hobby niveau, ikke omsætning nok til momsregistrering, men tjener lidt. Sidste år var der et overskud på 5000 kr.

Betaler skat en gang om året, og trækker derfor ikke penge ud vær mdr. og tjener alligevel ikke nok til at kunne dække det jeg får fra kommunen....

MIT SPØRGSMÅL:

Må jeg gerne tjene ved siden af støtten?? Jeg får SU og de ekstra ordinære børnepenge..

Og hvordan med boligstøtte?

Håber nogen kan hjælpe, om ikke andet så fortælle mig hvem jeg skal kontakte.

Med SU må du tjene de der 10.000+ om måneden før der sker noget, men boligstøtten er indkomstreguleret, så ringnlige til dem og spørg hvorledes det skal gøres, når det er så få penge og kun en gang årligt

Anmeld

16. juni 2014

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

Med SU må du tjene de der 10.000+ om måneden før der sker noget, men boligstøtten er indkomstreguleret, så ringnlige til dem og spørg hvorledes det skal gøres, når det er så få penge og kun en gang årligt

Også når man får støtte som enlig?

Anmeld

16. juni 2014

Røverdatter

Anonym skriver:

Også når man får støtte som enlig?

Mener at jeg har hørt noget med at du må tjene op til ca. 100.000 årligt ved siden af din SU - også når du er enlig. Men ja - tjek lige med boligstøtten. For så kan det være at du ikke får så meget i støtte

Anmeld

16. juni 2014

Mettefpigen

Så få penge gør ikke noget ved din SU, men ellers kommer det an på hvad det er for en uddannelse du tager hvor meget du må tjene...
Men du skal snakke med kommunen om din boligstøtte :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.