Anonym skriver:
Hej
Jeg er ano pga tavshedspligten
Jeg vil gerne høre om der er nogen der kan anbefale nogle gode bøger/hjemmesider om sensitive børn.
Jeg har en mistanke om at jeg i mit arbejde er i berøring med et sensitivt barn og vil gerne vide noget mere om dette.
Jeg vil da også gerne høre om andres erfaringer med sensitive børn.
Der findes nogle gode bøger om emnet, kan dog ikke huske hvad de hedder..
Der er jo rigtig mange grene af det at være sensitiv, nogle er med berøring, lyd, smage osv..
Min dreng er særligt sensitiv, overfor lyde, berøring og han bliver hurtigt overstimuleret og har svært ved at sortere de indtryk der kommer ind, han hører selv den mindste lyd, ser den mindste krumme, ja han tager alt ind, hvor man normalt kan sortere nogle af indtrykkene ude..
Nu er han 2.7 år, og er blevet bedre til at sortere, da han var mindre fik han voldsomme skrigeture, hvor han kastede sig rundt, spændte som en flitsbue osv, vi kunne ikke rører/kramme/trøste ham, da han i de der skrigeture var så overstimuleret at når vi prøvede at kramme ham, forstærkes den berøring så meget og han skreg endnu mere..
Han græder/skriger meget i søvne, han bearbejder sine indtryk om natten.. Men han bruger sin dyne til at koble fra, når han sidder og nulrer med den i 5 min er det ligesom han er i en anden verden og han er helt væk, han får lige sorteret lidt, og så er han ellers klar igen, havs dybe ligger derfor altid til rådighed både herhjemme og i dagpleje..