En ikke så god opdatering fra mig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2014

esioul

grinny skriver:

Nej ikke endnu. 

Pga. min blødning startede så sent (evt. en bio) så blev vi nød til at rykke den så skal først skannes på onsdag 

åhh for pokker. krydser for positivt nyt onsdag så

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2014

grinny

esioul skriver:

åhh for pokker. krydser for positivt nyt onsdag så

Tror den bedste nyhed jeg kan få er, at min slimhinde er helt normal og at den kun var tyk fordi min krop godt vidste at jeg var gravid   At det så er endt i en bio er pisse ærgerligt, men så ved vi da at vi kan

Anmeld

28. juni 2014

esioul

grinny skriver:

Tror den bedste nyhed jeg kan få er, at min slimhinde er helt normal og at den kun var tyk fordi min krop godt vidste at jeg var gravid   At det så er endt i en bio er pisse ærgerligt, men så ved vi da at vi kan

Ja der er jo en mulighed for det er derfor

det må vi håbe

Anmeld

28. juni 2014

EAF

Har idag været til forundersøgelse til behandling, på Næstved Sygehus

Vi startede med at snakke og jeg fortalte om mine cyklusser, og gynækologen synes det hele lød r.gtig godt, så hun var sikker på at der ikke ville være noget galt med mig, men at vi bare er uheldige at det tager lang tid.

Så skulle hun skanne mig. Først skannede hun højre æggestok, rigtig fin. Venstre æggestok, rigtig fin.
Slimhinden - wow, 18 mm. tyk  Den var alt alt for tyk! Skal du snart have menstruation? Tja, om en uges tid?! Så må den slet slet ikke være så tyk! Den burde være 8-9 mm. OM EN UGE!!  Hun mente også at der var nogle små cyster derinde, men det var svært at se helt præcis, da der bare var slimhinde over det hele! 

Hun snakkede så meget kort om endo, og jeg må sige at jeg godt kan se sammenhængen mellem det jeg har oplevet og så endo!

Jeg har helt fra første gang jeg fik menstruation, haft de vildeste smerter under mens. Det var 5 dage i helvede med meget stærke piller, koldsved, kvalme til tider opkast, og en enkelt eller to gange er jeg besvimet af smerte. Min mens har altid været meget voldsom, dog med en p-pille periode der gjorde det mindre og smerterne forsvandt næsten.

Jeg har også fra start af kunne mærke min ÆL rigtig meget, og det var også med smertestillende piller i et døgn for at kunne holde det ud. Det var altså sådan en meget voldsom smerte nede fra og op, der gjorde at jeg hverken kunne sidde eller gå i noget tid, lidt ligesom at sætte sig på en meget lang kniv.

Jeg har altid haft utrolig dårlig mave omkring ÆL og mens, og jeg har altid haft det problem at jeg 1½ - 2 timer efter mad har fået voldsomme mavesmerter og måtte løbe på toilettet - dette uden lægerne har kunne finde et svar.

Efter fødslen er jeg begyndt at have ondt ved sex, både oppe i mig, men også mit mellemkød gør rigtig ondt (dette kan måske også være efter fødslen, trods ingen bristninger overhovedet), jeg har ÆL smerter fra den dag jeg har ÆL og så til min mens kommer, troede i starten at det bare var min livmoder der arbejdede lidt ekstra, men kan godt se nu, at det ikke er normalt at have smerter hele tiden, hver dag i underlivet.

Synes i ikke også at det godt kunne lyde som endo? 

I hvert fald skal jeg nu skannes igen om 10 dage for at se om den bliver større, eller om den bliver mindre - og så får jeg tid til kikkertundersøgelse efter d. 25/6

Jeg undskylder den lange smøre, men havde brug for at få det ud og måske få nogle andre øjne på sagen!

Nå ja, og ikke nok med det så sluttede gynækologen af med at sige at vi ikke skulle regne med at få hjælp før der var gået 1 - 1½ år, da der var andre der fortjente det mere end os lige nu, vi skulle jo huske på at der var nogen der havde ventet 10 år! - og ja, hvor ville jeg ønske jeg kunne trylle en spire ind i alles maver, og jeg kan kun tænke mig til hvor hårdt det må være efter 5, 7 eller 10 år - men hun skal ikke sige til mig at der er andre der fortjener at komme til før os! ØV for en oplevelse 

Jeg vil også mene det lyder meget lig endometriose - har selv haft det i flere år uden at vide hvad det var. Den første menstruationsdag kunne jeg aldrig vide mig sikker på hvordan forløb, nogen gange skete der ingenting - andre gange er jeg besvimet på toilettet på arbejdet på en kaserne med bukserne nede og måtte ringe efter hjælp - var heldigvis så snarrådig at jeg vidste hvad der ville ske så havde Tlf på mig men ikke fedt at ligge der når den mandlige chef kom samt to-tre andre og have så mange smerter og ikke have evnen til at svare når de spurgte om jeg var ok. Havde slet ikke kræfter til det. Og bagefter hvor disse anfald tog omtrent en time føltes det som at have løbet et marathon, en anden gang besvimede jeg i en venindens tøjbutik, nåede lige derned efter at have hoppet af cyklen og løbe ned af gågaden mod hendes butik fordi jeg vidste jeg var i sikkerhed der (tryg) vælte ind af døren, sige jeg besvimer og så falde om på trappen op til omklædningsrummene foran kunderne, første gang besvimede jeg hjemme da jeg boede med min bror ude på badeværelset og vågnede op i kattekassen og en læbe der gik betændelse i. Min far kom og sagde at det vist var noget med at blodet løb den forkerte vej, men sagde ikke noget om at søge læge (han er selv een, bare ikke gynækolog) Efter fødslen af min søn for 4 år siden har jeg ikke haft nogen anfald og det var heller ikke hver måned, men det var dælme svært nok da jeg aldrig kunne vide mig sikker. Først fornylig fandt jeg ud af hvad det kan have været da en veninde meldte sig ind i endometriosegruppen på facebook - så gik der et lys op for mig. 

Så opkast plus diarré på samme tid i hver sin ende af kroppen, ikke lyst til at opleve det igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.