10 måneder og dårlig grovmotorik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

774 visninger
6 svar
3 synes godt om
16. juni 2014

Anonym trådstarter

Hej

Ja vidste ikke helt hvad jeg skulle kalde tråden. Sagen er den at min skønne datter på 10 1/2 måned ikke rigtig udvikler sig grovmotorisk.. Hun kan stadig ikke selv komme op i kravlestilling. Hvis vi hjælper hende kan hun stå der og vippe lidt frem og tilbage men kun i kort tid så falder benene ned... Hun har gerne ville op og "gå" men på ingen måde har hun balance til det... Hun står heller ikke særligt godt men svajer en del....

Syntes bare det virker underligt at hun ikke engang kan komme op i kravlestilling med den alder hun har...

Har prøvet at "træne" med hende efter DPs foreskrifter, men ser ingen udvikling...

Hun udvikler sig fint finmotorisk, men de ben kommer bare ikke med..

Hun sidder dog selv helt perfekt og har gjort det i lang tid nu..

Hun er født en måned for tidligt og vejede 2600 g men har aldrig haft m'en... Vi var i en bilulykke hvor vi blev kørt op bagfra men lægen sagde hun var ok...

Puha er bare frustreret.. Hun bliver jo snart et år...

Hun er ellers en glad og smilende pige med et glimt i øjet

Nogen gode råd eller andre der har oplevet det samme???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Overvej babysvømning da hun kan bevæge sig frit i vandet og få trænet musklerne omkring leddet uden at støtte på det...

det hjalp vores dreng rigtig meget i hans udvikling at vi var afsted en gang om ugen...

I behøver ikke at gå til noget fast, men tag i svømmehallen og leg i vandet med at rulle rundt og plaske afsted...

Anmeld

16. juni 2014

MHB

Det skal nok komme! Børn udvikler sig forskelligt og jeg kender flere børn der er ældre som stadig ikke kravler! Det betyder bestemt ikke at der er noget galt med barnet, men bare at de har fokus på noget andet i deres udvikling  Hvis hun ellers udvikler sig fint og er glad, frisk og spiser så synes jeg du skal slå koldt vand i blodet og lade prinsessen udvikle sig som hun gør 

Jeg ved godt det er nemmere sagt end gjort men jeg tror bestemt ikke at der er noget galt med jeres pige! Er du i tvivl/nervøs så tag hende eventuelt til en fysioterapeut eller kiropraktor som kan se at alt er som det skal være 

Anmeld

16. juni 2014

vitapigen

Børn udvikler sig forskelligt... Dog ville jeg få hende undersøgt med en kiropraktor nu hvor hun har været med i et bil uheld. Hun kan jo godt være låst i ryggen efter det...

Anmeld

16. juni 2014

Mother-love

Vi havde det samme problem med Isabella. Hun forstod simpelthen ikke hvad de ben skulle bruges til så hun kunne ikke engang kommer i i kravle stilling da hun var 10 mdr.
Så vi valgte at købe en gåstol til hende. Og 2 dage så spænede hun rundt i den. Og da hun var 11 mdr begyndte hun at kunne komme op i kravlestilling og begyndte at gå langs tingene.
Dog gik hun før hun kravlede. Men de gjorde meget ud af at kravle med hende ovre i vs for at styrke hendes arme.

Isabella sad også perfekt fra hun var 5,5 mdr.

Så selvom mange fraråder de gåstole. Så har jeg kun god erfaring. For de lære lyn hurtigtog hvad de ben skal bruges til

Anmeld

16. juni 2014

dola

Anonym skriver:

Hej

Ja vidste ikke helt hvad jeg skulle kalde tråden. Sagen er den at min skønne datter på 10 1/2 måned ikke rigtig udvikler sig grovmotorisk.. Hun kan stadig ikke selv komme op i kravlestilling. Hvis vi hjælper hende kan hun stå der og vippe lidt frem og tilbage men kun i kort tid så falder benene ned... Hun har gerne ville op og "gå" men på ingen måde har hun balance til det... Hun står heller ikke særligt godt men svajer en del....

Syntes bare det virker underligt at hun ikke engang kan komme op i kravlestilling med den alder hun har...

Har prøvet at "træne" med hende efter DPs foreskrifter, men ser ingen udvikling...

Hun udvikler sig fint finmotorisk, men de ben kommer bare ikke med..

Hun sidder dog selv helt perfekt og har gjort det i lang tid nu..

Hun er født en måned for tidligt og vejede 2600 g men har aldrig haft m'en... Vi var i en bilulykke hvor vi blev kørt op bagfra men lægen sagde hun var ok...

Puha er bare frustreret.. Hun bliver jo snart et år...

Hun er ellers en glad og smilende pige med et glimt i øjet

Nogen gode råd eller andre der har oplevet det samme???

har I trægulv?

Anmeld

16. juni 2014

tarkoflen

Jeg er lige kommet hjem fra kiropraktor med min datter på 14 måneder der heller ikke kravler! Så du er ikke alene om at have et barn der ikke er særlig grovmotorisk.

Min kiropraktor sagde, at Thea mangler muskler på forsiden af kroppen. Altså vi skal træne hende, når hun ligger på ryggen, vi skal opfordre til leg med fødderne og få hende til at kigge ned af.

Vi skal give hende massage, så hun kan lære at mærke sin krop noget bedre

Vores datter var også en lille fis ved fødslen og født 14 dage før tid, så hun har også skulle kæmpe sig op i vægt, og det bliver der også brugt kræfter på. Der ud over så bruger hun sprog og finmotorik rigtig meget og var ret hurtigt med at vinke, og hun er super god til sanglege Så hun kan noget andet, vi skal bare lige have kravleriet med =)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.