Mere udsat eller bare uheldig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

627 visninger
9 svar
1 synes godt om
16. juni 2014

*Mor Til Albert*

For 6 uger siden lå jeg i sengen med en ordentlig gang forkølelse. Nu ligger jeg her guddødme igen. Er man som gravid mere udsat for sygdom eller er jeg bare uheldig? Jeg bliver normalt vis kun forkølet en gang om året, hvis ikke mindre. Nu er det anden gang inden for 2 måneder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Hvis du ikke sætter tempoet ned mens du er gravid og ikke sørger for at få vitaminer og søvn nok (søvn er faktisk det vigtigste) så ja så bliver man hurtigere syg

Havde selv flere sygedage i starten da jeg stadig kørte på højeste blus som før jeg blev gravid da vi stod midt i flytning da jeg blev det...

men efter flytning og nedsætning af tempo og accept af at jeg bare måtte tage lidt længere tid om tingene end før, samt hapse en vitaminpille hver morgen så blev det bedre

Anmeld

16. juni 2014

*Mor Til Albert*

Wampires skriver:

Hvis du ikke sætter tempoet ned mens du er gravid og ikke sørger for at få vitaminer og søvn nok (søvn er faktisk det vigtigste) så ja så bliver man hurtigere syg

Havde selv flere sygedage i starten da jeg stadig kørte på højeste blus som før jeg blev gravid da vi stod midt i flytning da jeg blev det...

men efter flytning og nedsætning af tempo og accept af at jeg bare måtte tage lidt længere tid om tingene end før, samt hapse en vitaminpille hver morgen så blev det bedre

Jeg spiser en vitamin hver morgen og spiser generelt meget varieret. Jeg går pt. ledig, så det er ikke fordi at jeg har meget at se til. Øv! Det er simpelthen så træls! 

Anmeld

16. juni 2014

M&J87

Jeg var slet ikke syg som gravid, på trods af at manden, havde influenza.

Anmeld

16. juni 2014

modesty

For 6 uger siden lå jeg i sengen med en ordentlig gang forkølelse. Nu ligger jeg her guddødme igen. Er man som gravid mere udsat for sygdom eller er jeg bare uheldig? Jeg bliver normalt vis kun forkølet en gang om året, hvis ikke mindre. Nu er det anden gang inden for 2 måneder.

Spis fiskeolie. Det er både super godt for baby, og det kan også hjælpe med et forebygge forkølelser (har det gjort for mig - inden jeg startede havde jeg cirka 3 forkølelser i vinterhalvåret, nu er jeg nede på én). 

Anmeld

16. juni 2014

Clisolka

*Heidi* skriver:

Jeg har også været uheldigt ramt af en masse forkølelser under begge mine graviditeter  Mig der næsten aldrig var syg - indtil jeg blev gravid 

Anmeld

16. juni 2014

Mor til Ella

*Heidi* skriver:

Jeg fik ALLE former for virus de første 6 mdr+ konstant forkølelse.

Det var bare hårdt

Anmeld

16. juni 2014

CaWi

I år har særligt mange været ramt af diverse forkølelser osv.
Har selv været forkølet tre gange på tre måneder, og hver gang tog det tre uger at blive rask igen

Anmeld

16. juni 2014

Christine

*Heidi* skriver:

Ja, jeg læser tit at man er mere udsat som gravid og at det tager længere tid at blive rask. Det passer her 

Anmeld

16. juni 2014

Sarita Thomasardóttir

*Heidi* skriver:

Puha, jeg føler med dig!! Jeg var også konstant syg sidste delen af 2.trimester og i starten af 3.trimester jeg fik fortalt at årsagen til dette var, at omkring denne tid i graviditeten vil kroppen (for nogle) sætte sit immunforsvar lidt ned, for at ikke at danne antigener mod baby. Ved ikke om det er sandt?? Efter ca. 3 måneder fik jeg det meget bedre igen  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.