Baby spiser langsomt og er småtspisende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.523 visninger
9 svar
4 synes godt om
16. juni 2014

missehxx

Hej allesammen, håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig, er så frustreret, det at give mad (flaske) fylder hele mit hoved døgnet rundt, fordi det bare ikke kører. min søn virker ikke interesseret i at spise. Han melder sig selv, og er super ivrig de første 20 ml, men derefter går det galt. Han ligger bare med flasken i munden og virker ikke til at gide at have mere. Sutter indimellem men skal holdes meget til!! Han ender dog med at få 80-100 ml, men det er kun fordi vi virkelig sidder og kæmper for at få det i ham... Er bange for at jeg kommer til at presse ham for meget, men samtidig så skal han jo også have noget mad!! Fik af vide ad SP at et måltid ikke må vare mere end 30 minutter, så jeg stopper når der er gået det... er der andre der har børn hvor i må kæmpe med maden, og evt nogen med nogle gode råd, - har prøvet forskellige flasker og sutter og typer af mælkeerstatnning osv... please hjælp...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

Clisolka

missehxx skriver:

Hej allesammen, håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig, er så frustreret, det at give mad (flaske) fylder hele mit hoved døgnet rundt, fordi det bare ikke kører. min søn virker ikke interesseret i at spise. Han melder sig selv, og er super ivrig de første 20 ml, men derefter går det galt. Han ligger bare med flasken i munden og virker ikke til at gide at have mere. Sutter indimellem men skal holdes meget til!! Han ender dog med at få 80-100 ml, men det er kun fordi vi virkelig sidder og kæmper for at få det i ham... Er bange for at jeg kommer til at presse ham for meget, men samtidig så skal han jo også have noget mad!! Fik af vide ad SP at et måltid ikke må vare mere end 30 minutter, så jeg stopper når der er gået det... er der andre der har børn hvor i må kæmpe med maden, og evt nogen med nogle gode råd, - har prøvet forskellige flasker og sutter og typer af mælkeerstatnning osv... please hjælp...

Har du prøvet at skifte suttehovederne på flasken?

Anmeld

16. juni 2014

Christine

missehxx skriver:

Er det måske en mulighed at give ham lidt oftere? Jeg kan ikke lige se du skrev hvor mange gange han får flaske i løbet af døgnet.

Og hvor gammel er han? Jeg synes 100 ml umiddelbart lyder som meget på én gang hvis han er en lille baby.

Anmeld

16. juni 2014

missehxx

Ja det har jeg, og han bruger nu en sut med 2 huller. 

Anmeld

16. juni 2014

missehxx

Christine skriver:

Er det måske en mulighed at give ham lidt oftere? Jeg kan ikke lige se du skrev hvor mange gange han får flaske i løbet af døgnet.

Og hvor gammel er han? Jeg synes 100 ml umiddelbart lyder som meget på én gang hvis han er en lille baby.

Han er 6 uger...

han får 8 gange i døgnet... Sundhedsplejersken ville have han skulle spise færre gange og større portioner men det kan ikke rigtig lade sig gøre jo..

Anmeld

16. juni 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg kan kun sige at du virkelig skal mærke efter på ham og dig selv hvad der er bedst for Jer mht mad...

Vores søn kæmper stadig med mad efter at vi netop fulgte anbefalingerne fra SP og pressede ham alt for meget alt for tidligt... han bliver snart 3 år...

Så hvis han og du har det bedst med mange små måltider så gør I det indtil han og du føler Jer klar til noget andet...

Hvis han selv melder sig så følg ham og hans behov fremfor at gennemtvinge en standard fra SP's fine lærebøger...

Anmeld

16. juni 2014

Christine

missehxx skriver:

Han er 6 uger...

han får 8 gange i døgnet... Sundhedsplejersken ville have han skulle spise færre gange og større portioner men det kan ikke rigtig lade sig gøre jo..

Nej det kan jeg godt se. Så ville jeg nok ignorere sundhedsplejersken, hvis du ellers kan holde til at give ham flere gange og så lidt mindre måltider 

Anmeld

16. juni 2014

Christine

Wampires skriver:

Jeg kan kun sige at du virkelig skal mærke efter på ham og dig selv hvad der er bedst for Jer mht mad...

Vores søn kæmper stadig med mad efter at vi netop fulgte anbefalingerne fra SP og pressede ham alt for meget alt for tidligt... han bliver snart 3 år...

Så hvis han og du har det bedst med mange små måltider så gør I det indtil han og du føler Jer klar til noget andet...

Hvis han selv melder sig så følg ham og hans behov fremfor at gennemtvinge en standard fra SP's fine lærebøger...

Lige mine ord 

Jeg synes sp'ere nogle gange har en meget sær/urealistisk tilgang til flasker og amning og jeg tror ærligt talt man skal følge sin mavefornemmelse, selv om man selvfølgelig bliver usikker. Men jeg ville ikke tvangsfodre ham, når han nu tydeligvis er fan af små måltider og stadig er meget lille.

Anmeld

16. juni 2014

Valle81

Vil høre om du har prøvet mærket Hipp. Havde samme problem med min datter, men da jeg prøvede med dette spiste hun mere:-)

Anmeld

16. juni 2014

2babygirls

missehxx skriver:

Prøv at vende den om... Hvis du ammede vidste du ikke hvor meget mad i ml han spiste ved hvert måltid. Tilbyd mad når han efterspørg det og så lav 100ml og lad ham spise hvad han kan. Han kan også mørke at du stresser omkring det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.