Natten til i dag har vi haft kærestens lillesøster på 13 (snart 14) overnattende.
Jeg valgte mig for at gå i seng ved 23-tiden, mens de hellere ville blive længe oppe og se film.
Her til middag efter min kæreste har kørt hende hjem, fortæller han dog at de ikke så særlig meget film. Hans lillesøster var nemlig rigtig ked af det.
Hun har fortalt min kæreste, hvordan hendes forældre (hans far og stedmor) behandler hende og hvordan de taler om andre (deriblandt deres egne børn).
Hun fortalte blandt andet, at engang, hvor hun ikke gjorde som der blev sagt, smed deres far hende op af en væg. Hun bliver ofte skældt ud med en meget hård tone og en enkelt gang har hendes mor nappet hende så hårdt at hun begyndte at bløde af det.
Hun fortalte også, at hendes forældre har meget travlt med hvordan andre folk lever deres liv. Bl.a. har de flere gange omtalt min kærestes tvillingesøster som en alkoholisk luder, der ikke har noget stor fremtid.
De har også talt om os. De har sagt at vores datter på 2 år ikke bliver ordenligt opdraget, hun har ikke en ordenlig rytme, men at det jo var klart med den måde hendes mor er blevet opdraget på. (Det skal lige siges at mine svigerforældre ikke har kendt mig, inden jeg kom sammen med min kæreste og at de kun har mødt mine forældre 3 gange).
Derudover er de overbevist om at min kæreste slår mig, hvilket han ikke gør.
Vi har åbenbart heller ikke styr på vores økonomi og min kæreste bliver aldrig i stand til at få et job.
Min svigerinde er simpelthen så ked af det og flov over sine forældre. Men samtidig er hun bange for, at hun bliver ligesom dem eller selv bliver bagtalt når hun bliver voksen.
Jeg er simpelthen målløs over hvordan de er! Jeg har ikke engang remset alt hvad min kæreste fik at vide op, men jeg føler heller ikke jeg behøver skrive mere, for at have malet et billede af dem.
Nu står jeg bare i den situation at jeg har de her oplysninger og en kæreste og en svigerinde, som begge er rigtig kede af det.
Jeg vil selvfølgelig hjælpe dem alt hvad jeg kan. Men hvordan gør jeg det bedst?
Jeg er rigtig bekymret. Specielt over min svigerinde. Det er jo ikke et rart sted for hende at være.
Min kæreste har aftalt med hende, at hun kan komme til os og få en snak, når hun har brug for det og at hun også må være her, når det hele bliver for meget derhjemme. Men et eller andet sted føler jeg ikke at det er nok