5 uger gammel - udvikling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

985 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. juni 2014

missehxx

Jeg er meget i tvivl om min 5 uger gamle søn udvikler sig som han skal. Han er helt præcist 5 uger og 4 dage. Vi har været til 5 ugers tjek men lægen kiggede bare i ører og øjne, og målte og vejede så det fik vi ikke så meget ud af.

Hvad kan jeres børn på 5 uger, og hvordan "opfører" de sig?

Marius sover stadig en del. nok 18 timer i døgnet eller deromkring.

Han kan løfte hovedet en smule når han ligger på maven, men ikke særlig længe ad gangen.

Han hverken smiler bevidst eller pludrer endnu.

Øjenkontakt har han med far (ikke med mig!?) og op til 30 sek. ad gangen, men oftest ret kortvarigt.. omkring 5 sek..

Er han bagefter eller hvad vurderer i? Jeg synes ikke han er særlig interesseret i sine omgivelser, og hvis han kigger på noget, for eksempel vinduet, kan jeg overhovedet ikke fange hans opmærksomhed uanset hvordan jeg gør. Han virker ikke interesseret i mine lyde og min mimik, kigger bare alle mulige andre steder hen. Burde han ikke i den alder han er nu, være interesseret i mig og iagttage mine øjne når jeg snakker osv?

Hvis jeg skal sige en ting han kan som han er foran med, så er det at han kan rulle fra mave til ryg indecision Men på de andre punkter er jeg rigtig bange for at han er bagud...

Lad mig høre hvad i tror, eller hvordan jeres babyer på 5 uger er..

Hvis det har nogen betydning så er han født i uge 38+2.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil

Hej, babyer er virkelig forskellige. Min nr. To er 6 uger og har grint og haft øjenkontakt i ca. To uger nu. Men min store søn var ligesom din. Han var længe om smil og øjenkontakt, kan ikke huske præcis hvornår det kom, men helt sikkert senere end ved lillebror. Jeg vil sige ro på, hvis du ser, at han kigger efter f.eks. Lyset i vinduet så er han godt på vej

Anmeld

14. juni 2014

Bak

missehxx skriver:

Jeg er meget i tvivl om min 5 uger gamle søn udvikler sig som han skal. Han er helt præcist 5 uger og 4 dage. Vi har været til 5 ugers tjek men lægen kiggede bare i ører og øjne, og målte og vejede så det fik vi ikke så meget ud af.

Han kan løfte hovedet en smule når han ligger på maven, men ikke særlig længe ad gangen.

Øjenkontakt har han med far (ikke med mig!?) og op til 30 sek. ad gangen, men oftest ret kortvarigt.. omkring 5 sek..

Er han bagefter eller hvad vurderer i? Jeg synes ikke han er særlig interesseret i sine omgivelser, og hvis han kigger på noget, for eksempel vinduet, kan jeg overhovedet ikke fange hans opmærksomhed uanset hvordan jeg gør. Han virker ikke interesseret i mine lyde og min mimik, kigger bare alle mulige andre steder hen. Burde han ikke i den alder han er nu, være interesseret i mig og iagttage mine øjne når jeg snakker osv?

Hvis jeg skal sige en ting han kan som han er foran med, så er det at han kan rulle fra mave til ryg indecision Men på de andre punkter er jeg rigtig bange for at han er bagud...

Han lyder helt normal. Spørg din sundhedsplejerske næste gang hun kommer

Anmeld

15. juni 2014

BigHope13

missehxx skriver:

Synes nu han lyder meget normal børns udvikling er så forskellig, og pludselig kan der ske stor udvikling i ryk, det er hvertfald hvad jeg selv har erfaret.
Thor var ca 9 uger gammel før han rigtig smilte bevidst og lidt ældre før han begyndte at grine. Han var en lille dreng som altid så ud som om han funderede over noget, og han kan stadig få det der blik nu hvor han er 7mdr som om der bare er noget der skal tænkes over.
Øjen kontakt har Thor dog altid været enormt god til, helt fra fødsel kunne han holde kontakt og fik alt med omkring ham.

Men tag en snak med sp næste gang hun kommer, måske hun kan give dig nogle fif til at vinde lidt opmærksomhed ved sønnen. Men ja umiddelbart lyder det til at du har en helt normal 5 ugers dreng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.