Bade i sø???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

866 visninger
8 svar
3 synes godt om
14. juni 2014

Mumto3

Er der nogen der ved noget om badning i søer? Vi har købt nyt hus, og vi har en sø i baghaven. Børnene vil selvfølgelig gerne bade i den, med vi er lidt itvivl om vi skal give lov, og hvilke forholdsregler man skal tage.

Der er siv i kanten, og bunden er mudder. Men på grund af sivene kan de 'gå på vandet', fordi sivene lægger sig ned. De andre der bor omkring søen siger at den er ca. 8-9 meter dyb. Altså virkelig dyb!

Hvad tænker I? Det er jo skønt med søen, og det er sjovt for ungerne at fange frøer og lidt skaller, men fordi der er så lav-vandet/ siv ved bredden, skal de et stykke ud for at kunne fange noget. Men de skulle jo nødig drukne!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2014

Trekløver(:

Mumto3 skriver:

Er der nogen der ved noget om badning i søer? Vi har købt nyt hus, og vi har en sø i baghaven. Børnene vil selvfølgelig gerne bade i den, med vi er lidt itvivl om vi skal give lov, og hvilke forholdsregler man skal tage.

Der er siv i kanten, og bunden er mudder. Men på grund af sivene kan de 'gå på vandet', fordi sivene lægger sig ned. De andre der bor omkring søen siger at den er ca. 8-9 meter dyb. Altså virkelig dyb!

Hvad tænker I? Det er jo skønt med søen, og det er sjovt for ungerne at fange frøer og lidt skaller, men fordi der er så lav-vandet/ siv ved bredden, skal de et stykke ud for at kunne fange noget. Men de skulle jo nødig drukne!

Det ville jeg ikke turde nej. Men forstår godt de er fristet.

Anmeld

14. juni 2014

mit1barn

Jeg ville sige go for it, dog sammen med en voksen, som kan holde øje med dem. Hvor gamle er de? Giv dem badevinger/badering også er det ud med dem

Anmeld

14. juni 2014

Troldemommi

Ja med en voksen og iført svømmeudstyr

Monica

Anmeld

14. juni 2014

Isabella_mor

jeg tænker da også at under opsyn og med svømmevinger og hvad der ellers er nødvendigt, så ville jeg da også sige GO..

men jeg tænker om der er nogle søer som måske ikke er egnet til badning, og om der evt. er en hjemmeside eller andet, hvor man kan se om den er egnet?? 

Anmeld

14. juni 2014

SandraXOXO

Er søer ikke fyldt med igler og alger fordi vandet 'står stille'?

Anmeld

14. juni 2014

Mumto3

SandraXOXO skriver:

Er søer ikke fyldt med igler og alger fordi vandet 'står stille'?

Jeg har også tænkt på igler, men jeg aner ikke der er sådan nogle? Der er masser af frøer og jeg ved der også har været krebs, men det er der ikke mere.

Anmeld

14. juni 2014

Mumto3

mit1barn skriver:

Jeg ville sige go for it, dog sammen med en voksen, som kan holde øje med dem. Hvor gamle er de? Giv dem badevinger/badering også er det ud med dem

De er 6år, 8år og 10 år. De går alle til svømning og kan svømme uden badevinger/korkbælte, men det er mest den sumpede bund jeg er bekrymret for, hvis de ikke kan få fodfæste, fordi de synker i mudderet.

Anmeld

14. juni 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Umiddelbart tænker jeg Go! Men sammen med en voksen. 

Noget andet er hvad med bakterier og måske ph værdi? Har de forrige ejere evt fået lavet en test? Selv på strande er der jo testet for bla kolibakterier. Men har ikke så meget forstand på det desværre, bare nogle tanker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.