til pædagoger eller pæd. studerende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

474 visninger
9 svar
2 synes godt om
13. juni 2014

Anonym trådstarter

Jeg håber i vil hjælpe. Jeg er dagplejer og er netop blevet færdig som pædagogisk assistent.  Min store drøm er at læse til pædagog men økonomien tillader det ikke. Og de steder der udbyder netundervisning ligger så langt væk at jeg har problemer med at kunne møde ind når der afholdes weekend indkald. Nu har jeg besluttet mig for at læse bøgerne fra uddannelsen bare for min fornøjelses skyld ( og begynde at spille lotto hi hi). Så jeg håber i vil anbefale mig nogle bøger jeg kan have glæde af at læse på egen hånd. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2014

esioul

Anonym skriver:

Jeg håber i vil hjælpe. Jeg er dagplejer og er netop blevet færdig som pædagogisk assistent.  Min store drøm er at læse til pædagog men økonomien tillader det ikke. Og de steder der udbyder netundervisning ligger så langt væk at jeg har problemer med at kunne møde ind når der afholdes weekend indkald. Nu har jeg besluttet mig for at læse bøgerne fra uddannelsen bare for min fornøjelses skyld ( og begynde at spille lotto hi hi). Så jeg håber i vil anbefale mig nogle bøger jeg kan have glæde af at læse på egen hånd. 

Lis møller - anerkendelse i praksis. (den er rigtig go' synes jeg)

Derudover er det disse bøger vi har:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvilken målgruppe er du mest interesseret i og hvad interesserer du dig for ift. rytmik, krop og bevægelse, sprog, værksted eller natur?

Jeg vil anbefale Kari Killens "Omsorgssvigt" men det er ud fra mine interesser. 

Derudover synes jeg individ, institution og samfund af Carsten Pedersen er rigtig god

ellers er jeg ikke særlig vild med de grundlægger vi har på studiet. Kan bedre lide kompendierne hvor der er spændende tekster iblandt. 

Anmeld

13. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
mor:) skriver:

Hvilken målgruppe er du mest interesseret i og hvad interesserer du dig for ift. rytmik, krop og bevægelse, sprog, værksted eller natur?

Derudover synes jeg individ, institution og samfund af Carsten Pedersen er rigtig god

ellers er jeg ikke særlig vild med de grundlægger vi har på studiet. Kan bedre lide kompendierne hvor der er spændende tekster iblandt. 

Hov lige en rettelse. Der skulle selvfølgelig stå grundbøger og ikke grundlægger. 

Anmeld

14. juni 2014

Købmagerkonen

Anonym skriver:

Der findes en del gode bøger, så det kommer lidt an på hvad du interesserer dig for. Jeg har personligt være rigtig glad for bøger der handler om naturpædagogik og æstetisk læring, men eller er Klassisk og Moderne Pædagogisk Teori en rigtig god grundbog der indeholder en gennemgang af forskellige teorier og problemstillinger

Anmeld

16. juni 2014

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Lis møller - anerkendelse i praksis. (den er rigtig go' synes jeg)

Derudover er det disse bøger vi har:

Tak for din hjælp. Jeg beklager mit sene svar. Jeg har ikke været hjemme i weekenden.
Desværre ligger mit lokale bibliotek ikke inde med en eneste af bøgerne, så jeg har måtte bestille dem og sidder nu bare og venter utålmodigt.
Tak for hjælpen:-)

Anmeld

16. juni 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Tak for dit svar.

Jeg har været ude at rende hele weekenden derfor svarer jeg først nu :-)

Mit primære interesseområde er umiddelbart aldersgruppen 0-3 som jeg jo arbejder med til daglig. Inden for denne alder har jeg fokus på børn med særlige behov, motorik, sproglig udvikling, social udvikling.

Ellers er en anden interesse udviklingshæmmede som jeg tidligere har arbejde meget kort tid med. Og som jeg gerne ville beskæftige mig med hvis jeg engang blive træt af livet i dagplejen.

Anmeld

16. juni 2014

Anonym trådstarter

FruOlsen skriver:

Der findes en del gode bøger, så det kommer lidt an på hvad du interesserer dig for. Jeg har personligt være rigtig glad for bøger der handler om naturpædagogik og æstetisk læring, men eller er Klassisk og Moderne Pædagogisk Teori en rigtig god grundbog der indeholder en gennemgang af forskellige teorier og problemstillinger

Tak for dit svar:-)

Lige pt er mit fokus nok mest på børn i 0-3 års alderen for det er jo dem jeg arbejder med til daglig.

Naturpædagogik lyder spændende. Jeg er meget ude og er selv en klovn til at bruge naturen fordi det ikke interesserer mig personligt. Fagligt har jeg meget at lære på det område.

Tak for dit link til bogen. Jeg har bestilt den hos mit lokale bibliotek.

Anmeld

16. juni 2014

S*DD

Æstetik og læring

Sprog som værktøj og legetøj

De bøger jeg har fået allermest ud af at læse! 

Anmeld

17. juni 2014

Købmagerkonen

Anonym skriver:

Tak for dit svar:-)

Lige pt er mit fokus nok mest på børn i 0-3 års alderen for det er jo dem jeg arbejder med til daglig.

Naturpædagogik lyder spændende. Jeg er meget ude og er selv en klovn til at bruge naturen fordi det ikke interesserer mig personligt. Fagligt har jeg meget at lære på det område.

Tak for dit link til bogen. Jeg har bestilt den hos mit lokale bibliotek.

Det var godt du kunne bruge det

Jeg har i øvrigt selv været glad for bogen "Liv og læring i vuggestuen", som netop handler om 0-3 årige og hvordan man skaber der bedste læringsmiljø for dem. Det er en rigtig fin, kortfattet bog.

Mht naturpædagogik så bruger vi  "Håndbog i Naturpædagogik" der indeholder en masse aktiviteter og ideer. Ole Wohlgemuth, der har skrevet den, har også lavet en tilhørende hjemmeside, som også indeholder en masse ideer samt en oversigt over hvad bogen indeholder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.