Hjælp til de første tænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

235 visninger
5 svar
1 synes godt om
13. juni 2014

Dianabk

Mit lille pus på 4 1/2 mdr er ved at få sin første tand, det gør ondt på ham og ved simpelhen ikke hvad jeg kan gøre
Jeg køler hans bindering i køleskabet, lader ham bide i min finger, trøster ham og giver ham kølig vand.

Han har haft lidt tynd mave, men ikke noget han er generet af og heldigvis ingen feber.

Hvad kan jeg gøre for at hjælpe ham?

Og lige et tillægs spørgsmål - Hvilken tandpasta bruger i til jeres poder?

Håber i kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

min pige på 8 mdr har lige fået tand nummer 3, 4, 5, og 6 på bare små 14 dage ( fik de 2 første da hun var 4 mdr ) og tror nummer 7 er på vej også  Hun er/har været meget pylret og i går nat vågnede hun bare hele tiden. 

Jeg lavede en del youghurt natural med lidt frugtmos i og tilsat lidt grødpulver, så det bliver tykt, det har hun spist meget af, da det er koldt og rart for gummerne. Hun har ikke været specielt glad for "varm" mad, har også lavet "is" til hende... Dog ahr hun ikke prøvet en endnu. Men købte i TIGER nogle frys selv bæger, og tog saften fra de frugtmos jeg lavede, og hældte i, og tænker at det måske kunne køle godt. Men jeg har som sagt ikke prøvet at give det til hende. Ved en der blendede en vandmelon og siede den og har lavet det til små is.. 

Håber tanden snart kommer igennem, det er hårdt når det står på.. God bedring 

Anmeld

13. juni 2014

mommy1991

Dianabk skriver:

Mit lille pus på 4 1/2 mdr er ved at få sin første tand, det gør ondt på ham og ved simpelhen ikke hvad jeg kan gøre
Jeg køler hans bindering i køleskabet, lader ham bide i min finger, trøster ham og giver ham kølig vand.

Han har haft lidt tynd mave, men ikke noget han er generet af og heldigvis ingen feber.

Hvad kan jeg gøre for at hjælpe ham?

Og lige et tillægs spørgsmål - Hvilken tandpasta bruger i til jeres poder?

Håber i kan hjælpe.

Hvis han bruger sut, kan du smide nogen i fryseren og give ham dem når han har brug for dem.. 

Så har vi også sådan en bide-tingest (se billede), den er rigtig god..

Hvad angår tandpasta, så bruger vi bare voksen-zendium..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. juni 2014

Dianabk

emmagirl skriver:

Hvis han bruger sut, kan du smide nogen i fryseren og give ham dem når han har brug for dem.. 

Så har vi også sådan en bide-tingest (se billede), den er rigtig god..

Hvad angår tandpasta, så bruger vi bare voksen-zendium..

Er den god til at kunne køle?
Har læst man ikke må fryse når de er så små som ham

Anmeld

13. juni 2014

Dianabk

Inger skriver:

min pige på 8 mdr har lige fået tand nummer 3, 4, 5, og 6 på bare små 14 dage ( fik de 2 første da hun var 4 mdr ) og tror nummer 7 er på vej også  Hun er/har været meget pylret og i går nat vågnede hun bare hele tiden. 

Jeg lavede en del youghurt natural med lidt frugtmos i og tilsat lidt grødpulver, så det bliver tykt, det har hun spist meget af, da det er koldt og rart for gummerne. Hun har ikke været specielt glad for "varm" mad, har også lavet "is" til hende... Dog ahr hun ikke prøvet en endnu. Men købte i TIGER nogle frys selv bæger, og tog saften fra de frugtmos jeg lavede, og hældte i, og tænker at det måske kunne køle godt. Men jeg har som sagt ikke prøvet at give det til hende. Ved en der blendede en vandmelon og siede den og har lavet det til små is.. 

Håber tanden snart kommer igennem, det er hårdt når det står på.. God bedring 

Jeg er kun lige startet på grød så tror ikke jeg skal give ham andet lige nu

Men hvor er det hårdt at se ham sådan

Anmeld

13. juni 2014

mommy1991

Dianabk skriver:

Er den god til at kunne køle?
Har læst man ikke må fryse når de er så små som ham

Nej, den køler jo ikke men hvis du siger han gerne vil bide i din finger er den her god  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.