Gode råd angående en gylpende baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

722 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. august 2009

qp

Min søn er snart 10 mdr. Han skal have ml 700-800 ml modermælkserstatning pr dag for, at være godt inddækket med vitaminer.
Om morgenen får han en flaske a 225 ml (morgenmad). Så har han en flaske med i vuggestuen hvor de  hælder noget op i et glas til frokost og til frugt.
Om aftenen får han igen en flaske a 225 ml.

I de seneste dage er han begyndt, at gylpe om morgenen op til 1,5 time efter han har fået flasken og det bekymrer mig.
Er det fordi han måske stadig er mæt fra aftenflasken?  eller.....

Hvad tror i årsagen er til han er begyndt, at gylpe nu i en alder af 10 mdr?
(han gør det kun om morgenen)
Hvordan ville i afhjælpe problemet?

Håber i har nogle gode råd ....

Kh Mariann

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2009

Rose

Hej Mariann

Jeg har selv en dreng på 10 1/2 mdr. som også får flaske. Jeg har dog ikke det problem at han gylper, men han får ikke så meget pr. gang. Jeg giver ham ca. 150 ml i flasken. Han vil gerne have mere, men jeg vil ikke give ham mere. Han er en stor dreng (vejer godt 12 kg) og jeg prøver derfor ikke at give ham for meget fedende. Så tilbyder jeg ham noget frugt eller et glas vand i stedet. Jeg giver kun flaske før han skal sove, dvs. at han ikke er aktiv den næste time efter at han har drukket af flasken. Ellers tror jeg måske også at han ville gylpe!? Vedr. vitaminer sørger jeg får at han får varieret kost i stedet. Han spiser heldigvis temmelig bredt og jeg kan få ham til at spise både fisk, rugbrød, kartofler, grøntsager osv. uden problemer.

Måske skal du give modermælkserstatningen blandet i grød i stedet om morgenen, så det er mere fast føde han får. Jeg ved det ikke, men det kunne jo være en mulighed. 

Håber du kan bruge det til noget

Knus Hanne

Anmeld

13. august 2009

Mira0911

Min datter kan sagtens gylpe efter nogen timer,  så tror ikke du skal være bekymret, men ellers prøv at kontakte din sp...

Anmeld

13. august 2009

Rose

Hovsa.... glemte at skrive at det kan være han begynder at gylpe nu fordi han måske netop nu kan begynde at bruge sin krop rigtigt. Altså ment at han kravler og måske prøver at komme op at stå og er rask og i sving hele tiden. De små bebser tænker jo ikke på at de skal tage den med ro fordi de lige har drukket en hel flaske mælk, hæ hæ. 

Anmeld

14. august 2009

qp

Rose skriver:

Hej Mariann

Jeg har selv en dreng på 10 1/2 mdr. som også får flaske. Jeg har dog ikke det problem at han gylper, men han får ikke så meget pr. gang. Jeg giver ham ca. 150 ml i flasken. Han vil gerne have mere, men jeg vil ikke give ham mere. Han er en stor dreng (vejer godt 12 kg) og jeg prøver derfor ikke at give ham for meget fedende. Så tilbyder jeg ham noget frugt eller et glas vand i stedet. Jeg giver kun flaske før han skal sove, dvs. at han ikke er aktiv den næste time efter at han har drukket af flasken. Ellers tror jeg måske også at han ville gylpe!? Vedr. vitaminer sørger jeg får at han får varieret kost i stedet. Han spiser heldigvis temmelig bredt og jeg kan få ham til at spise både fisk, rugbrød, kartofler, grøntsager osv. uden problemer.

Måske skal du give modermælkserstatningen blandet i grød i stedet om morgenen, så det er mere fast føde han får. Jeg ved det ikke, men det kunne jo være en mulighed. 

Håber du kan bruge det til noget

Knus Hanne

Hej med dig.

1000 tak for dit råd - det var dejligt samt noget jeg kunne bruge...

Kh Mariann

Anmeld

14. august 2009

qp

Tak for jeres svar... altid dejlige med gode råd!

Jeg tror vi starter på grød (med erstatningsmælk) fra i morgen og ellers en masse frugt og grønt så han derigennem får sine vitaminer. Dog vil jeg give ham flaske om aftenen og erstatning i kop til aftensmaden.

Kh Mariann

Anmeld

14. august 2009

Mca<3

Har han et stort hul i sutten så han spiser den rigtigt hurtigt og nærmest forsluger sig ???  Så kan man godt risikere den ikke rigtigt når ned i maven med flyder oven på en bøvs  Så kommer det hele op når han er aktiv   Egentig er det vel nok med 400 ml dagligt nu når han er 10 mdr ???

Anmeld

14. august 2009

qp

Tanja.. skriver:

Har han et stort hul i sutten så han spiser den rigtigt hurtigt og nærmest forsluger sig ???  Så kan man godt risikere den ikke rigtigt når ned i maven med flyder oven på en bøvs  Så kommer det hele op når han er aktiv   Egentig er det vel nok med 400 ml dagligt nu når han er 10 mdr ???

Nej hullet er ikke stort... og det er 7-800 ml dagligt

Anmeld

14. august 2009

Vingummien

Emil fik slet ik alt det mælk der han var 10 mdr, også fordi han gylpede og det hjalp at trappe lidt ned på det og så give ham mælk i maden. Han er faktisk så stor nu at han ik kannøjes at spise sig mæt i mælk til morgenmaden.

Havregrød evt med mælk.

Emil fik ca kun 300ml dengang i flaske. 100ml til luren om formiddagen, 100ml til luren om eftermiddagen og 100ml når han skulle i seng, så han havde noget at falde i søvn på, el fik han fuldkorns grød en time inden han skulle i seng. Om morgen havregrød. Og frugt osv om dagen,

Anmeld

20. august 2009

Skouboe

Jeg ved ikke hvorfor han begynder at gylpe nu, men jeg kender desværre alt til gylp,, Min datter har siden hun var 1½-2 uger gylpet meget, også længe efter hun har spist.. Så meget det gik ud over hendes trivsel, og hun fik konstateret refluks.

I samarbejde med min læge og SP begyndte vi at give hende en special MME , der hedder Enfamil og købes på apoteket. Enfamil er specielt til børn der gylper, og det virker ved at blive tykt når det kommer i kontakt med mavesyren, så det lettere bliver nede...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.