§ 56 aftale - hvordan fungere den

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

984 visninger
5 svar
1 synes godt om
12. juni 2014

Anonym trådstarter

Hej

Søger svar fra nogle som har været unden en § 56 aftale, hvad "dækker" den eller hvad man nu siger, alt fra sygehus besøg/tjek til hvis man har brug for sygedage i forbindelse med sin barnløshedsbehandling? 

Og skal man notere ned fra man køre hjemmefra til man er hjemme igen, eller hvordan? 

Nu har jeg godt nok bedt om helt fri den dag jeg skal til samtale, men hvor meget af dagen dækker den aftale?

Undskyld hvis det blev lidt rodet, er bare i tvivl om jeg har misforstået hende på Jobcentret, fordi lød på min chef som om han ikke mente det samme 

Kunne bare godt tænkte mig at have helt styr på det inden Og kan man evt. for hende på Jobcentret til at mail sort på hvid, hvad den dækker og ikke gør 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2014

Malene76

Anonym skriver:

Hej

Søger svar fra nogle som har været unden en § 56 aftale, hvad "dækker" den eller hvad man nu siger, alt fra sygehus besøg/tjek til hvis man har brug for sygedage i forbindelse med sin barnløshedsbehandling? 

Og skal man notere ned fra man køre hjemmefra til man er hjemme igen, eller hvordan? 

Nu har jeg godt nok bedt om helt fri den dag jeg skal til samtale, men hvor meget af dagen dækker den aftale?

Undskyld hvis det blev lidt rodet, er bare i tvivl om jeg har misforstået hende på Jobcentret, fordi lød på min chef som om han ikke mente det samme 

Kunne bare godt tænkte mig at have helt styr på det inden Og kan man evt. for hende på Jobcentret til at mail sort på hvid, hvad den dækker og ikke gør 

Jeg har en paragraf 56 og bruger den efter behov. Ofte er det en hel vagt den dækker. Jeg skal ofte med det offentlige ud til klinikken og kan så ikke nå hjem og dække resten af min vagt. Andre gange har jeg skrevet den ind på 2 timer hvis det nu har kunnet dække det. 

Kh. Malene 

Anmeld

12. juni 2014

Anonym trådstarter

Malene76 skriver:

Jeg har en paragraf 56 og bruger den efter behov. Ofte er det en hel vagt den dækker. Jeg skal ofte med det offentlige ud til klinikken og kan så ikke nå hjem og dække resten af min vagt. Andre gange har jeg skrevet den ind på 2 timer hvis det nu har kunnet dække det. 

Kh. Malene 

Okay, hvor har du skrevet det ind henne? Jeg forstod på hende på kommunen jeg ikke skal føre det ind nogen steder, men det er min arbejdsgiver 

Måske jeg lige skulle ringe til hende igen og få 100% styr på det

Anmeld

12. juni 2014

Malene76

Anonym skriver:

Okay, hvor har du skrevet det ind henne? Jeg forstod på hende på kommunen jeg ikke skal føre det ind nogen steder, men det er min arbejdsgiver 

Måske jeg lige skulle ringe til hende igen og få 100% styr på det

Altså vi har en vagtplan liggende som der hele tiden er ændringer i. Jeg arbejder som pædagog i et bofællesskab, derfor er mine vagter meget blandede. Jeg skriver der bare der i. Det er min chef der indberetter det, ligesom hvis nogen har skrevet ferie eller afspadsering på. Du skal vare give din chef besked hvis det er sådan I arbejder mht.arbejdsplanen.  

Kh. Malene 

Anmeld

12. juni 2014

tweety2060

Jeg fortalte bare chefen hvilke dage det drejede sig om ... Og om det har hele eller halve dage det drejede sig om. Så førte hun det i vagtplanen og videre til lønningskontoret...
Pøj pøj med det

Anmeld

16. juni 2014

Miss BananaHammock

Hos mig var det min arbejdsgiver, eller det var vores lønkontor der stod for at indhente den dækning som §56 giver. (mener det er 70%)

Jeg skulle bare sige til min chef hvilke dage jeg skulle have fri og så sagde han det videre til lønkontoret. Hver mdr. fik jeg så et brev tilsendt fra kommunen, med de antal timer der var gået til behandling, som jeg skulle godkende. (eller kun gøre noget hvis det ikke passede).

Jeg tog hele dage fri for det meste, men det var også fordi at jeg kun brugte den, når jeg ikke kunne arbejde mig uden om og arbejde hjemmefra, møde senere eller lignende. Ifm. ÆU og ÆO tog jeg hele dage plus et par dage efter ÆO - men det var pga. overstimulering og mange smerter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.