Jeg har et barn på 2 (3 til september) og er lige gået på barsel med baby i maven. Mit barn på 2 har jeg haft hjemme indtil for et par mdr siden hvor jeg startede skole. Barnet startede så i vuggestue og det er gået over al forventning. Mit barn er en rigtig krudt ugle og var lidt svær for mig at stimulere til sidst, mest fordi det er begrænset med ting med andre børn der er i vores by og omegn. Nu har jeg og min mand lavet en plan hvor mandag og fredag er fridage og så er det korte dage de andre dage . Men jeg har SÅ DÅRLIG SAMVITTIGHED! jeg overvejer meget at tage mit barn ud igen , for har det enormt dårligt over at sende afsted når jeg er herhjemme .... barnet skal starte i bh efter august,, og er egentlig også lidt bange for at det vil være dumt at tage ud for at sende afsted igen om 1 år... eller? Er der nogen med nogle erfaringer? Både af den ene og den anden slags?
Du skal bestemt ingen dårlig samvittighed have 
Da jeg gik på barsel med den mindste skulle min datter starte i børnehave 14 dage efter. Jeg lavede en lang indkøring med hende, og sørgede for at hun fik nogle fridage inden lillebror kom, og ellers nogle korte dage.
Hun elsker sin børnehave og jeg kunne ikke stimulere hende på samme måde herhjemme, hvor det også var begrænset hvor meget jeg kunne lave til sidst med mavsen 
Da lillebror kom var hun hjemme de første par dage, og så savnede hun børnehaven. For hende var det rigtigt at komme afsted og fastholde rutinen, især fordi lillebror havde kolik, så han skreg meget og hang på mor
Jeg har til gengæld lidt dårlig samvittighed over, at jeg ikke har holdt flere fridage med den ældste, nu hvor jeg har haft barsel, men det er svært, når hun hver morgen hun vågner, skriger på at komme i børnehave 
Pt. er både min ældste og mindste ved at blive indkørt i børnehave og vuggestue - den ældste startede i ny børnehave i sidste uge, og lillebror startede i vuggestue i samme hus 
Anmeld