dårlig samvittighed :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

767 visninger
6 svar
4 synes godt om
12. juni 2014

Anonym trådstarter

Jeg har et barn på 2 (3 til september) og er lige gået på barsel med baby i maven. Mit barn på 2 har jeg haft hjemme indtil for et par mdr siden hvor jeg startede skole. Barnet startede så i vuggestue og det er gået over al forventning.  Mit barn er en rigtig krudt ugle og var lidt svær for mig at stimulere til sidst, mest fordi det er begrænset med ting med andre børn der er i vores by og omegn.  Nu har jeg og min mand lavet en plan hvor mandag og fredag er fridage og så er det korte dage de andre dage . Men jeg har SÅ DÅRLIG SAMVITTIGHED!  jeg overvejer meget at tage mit barn ud igen , for har det enormt dårligt over at sende afsted når jeg er herhjemme .... barnet skal starte i bh efter august,, og er egentlig også lidt bange for at det vil være dumt at tage ud for at sende afsted igen om 1 år... eller? Er der nogen med nogle erfaringer?  Både af den ene og den anden slags?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg har et barn på 2 (3 til september) og er lige gået på barsel med baby i maven. Mit barn på 2 har jeg haft hjemme indtil for et par mdr siden hvor jeg startede skole. Barnet startede så i vuggestue og det er gået over al forventning.  Mit barn er en rigtig krudt ugle og var lidt svær for mig at stimulere til sidst, mest fordi det er begrænset med ting med andre børn der er i vores by og omegn.  Nu har jeg og min mand lavet en plan hvor mandag og fredag er fridage og så er det korte dage de andre dage . Men jeg har SÅ DÅRLIG SAMVITTIGHED!  jeg overvejer meget at tage mit barn ud igen , for har det enormt dårligt over at sende afsted når jeg er herhjemme .... barnet skal starte i bh efter august,, og er egentlig også lidt bange for at det vil være dumt at tage ud for at sende afsted igen om 1 år... eller? Er der nogen med nogle erfaringer?  Både af den ene og den anden slags?  

De fleste børn starter i børnehave et par måneder inden de bliver 3år, så tror altså ikke det går et år før børnehavestart. 

Men hvordan trives han i vuggestue? Jeg synes da det er fint med to fridage og ellers korte dage. Så kan han også lege med andre børn og vænne sig lidt til "institutionslivet". 

Jeg synes ikke du har noget at have dårlig samvittighed over. 

Anmeld

12. juni 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jeg synes du skal se på det på en anden måde....

Du har mulighed for at give korte dage, og fridage, men samtidig mulighed for at stimulere hans sociale behov

Sådan vælger vi at gøre.

Jeg har lige haft Ella hjemme i 1 uge af min 14 dage lange før fødsel barsel.

Og hvor har vi hygget men hun er og så glad for vuggestuen, personalet og de andre børn.

Så for Ella synes jeg bestemt ikke det ville være optimalt at tage hende ud og tænker også at nr 2 automatisk ikke vil få lige så meget tid som nummer 1 så nyd da at du an give den fulde opmærksomhed mens bror er afsted

Anmeld

12. juni 2014

stjernehimmel

Du skal slet ikke ha dårlig samvittighed...

Som du selv siger så er det svært selv at stimulere barnet især når det når den alder...

Du skriver at dit barn trives, NYD det, poden nyder garanteret at være sammen med andre børn, og os selvom mor har dårlig samvittighed...

Jeg gik selv hjemme(noget af tiden) mens mit barn var i dagpleje, og hun dag ikke være hjemme det var så meget sjovere at lege med de andre... sådan er det stadig.... hun vil super gerne i sfo osv.

Du har mulighed for at give fokus på den lille ny når junior er i institution og kan hygge når h+n så kommer hjem og når i vælger at holde korte dage eller hele dage fri...

Jeg tror at du skal prøve at ligge den dårlige samvittighed væk, selvom det kan være svært, og i stedet fokusere på de gode ting som barnet får ved at komme afsted... som du selv skriver, der er ikke så mange børn hvor du bor, og tror storebror/søster synes det vil være liiiidt kedeligt i længden og gå med mor og baby 24/7...

Mor er den bedste i verden, meeeeeen andre børn er et must..... 

Anmeld

12. juni 2014

MorDk

Nu taler jeg af personlig erfaring. Jeg har 2 børn. Min søn blev 2 år kort efter lillesøster ankomst. 

Min søn har gået i inst. siden han var 10 mdr. Det har fungeret rigtig godt. Vi har været glade for det. Det skal også sige det har været en nødvendighed grundet arbejde osv. 

Jeg var sygemeldt under min graviditet med lillesøster og var hjemme men vores dreng kom alligevel afsted i vuggestue. Han havde kortere dage og flere fridage. Det fungerede fint. 

Da lillesøster kom havde han de første 2 dage hjemme sammen med os. Så gad han ik det mere.... han kom afsted om morgen som vanligt og det fungerede rigtig gidt at vi fastholdte rutinerne. Det var også super rart for mig kun at have alene tid med lille ny baby så vi rigtig kunne lærer hinanden at kende. 

Det er skønt at have sine unger hjemme MEN det er også skønt at have noget alenetid når f.eks lillesøster tager en lur. Det er sgu hårdt at være på barsel. (for langt de fleste) 

Held og lykke med det - gør det som du/I føler er det rigtige for jeres lille familie. 

Anmeld

12. juni 2014

Clisolka

Du skal bestemt ingen dårlig samvittighed have 

Da jeg gik på barsel med den mindste skulle min datter starte i børnehave 14 dage efter. Jeg lavede en lang indkøring med hende, og sørgede for at hun fik nogle fridage inden lillebror kom, og ellers nogle korte dage. 

Hun elsker sin børnehave og jeg kunne ikke stimulere hende på samme måde herhjemme, hvor det også var begrænset hvor meget jeg kunne lave til sidst med mavsen 

Da lillebror kom var hun hjemme de første par dage, og så savnede hun børnehaven. For hende var det rigtigt at komme afsted og fastholde rutinen, især fordi lillebror havde kolik, så han skreg meget og hang på mor  

Jeg har til gengæld lidt dårlig samvittighed over, at jeg ikke har holdt flere fridage med den ældste, nu hvor jeg har haft barsel, men det er svært, når hun hver morgen hun vågner, skriger på at komme i børnehave 

Pt. er både min ældste og mindste ved at blive indkørt i børnehave og vuggestue - den ældste startede i ny børnehave i sidste uge, og lillebror startede i vuggestue i samme hus 

Anmeld

12. juni 2014

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar , de gav lidt at tænke over. Jeg ved måske godt at jeg ikke vil kunne stimulere mit barn nok pt i hvert fald, med bækkenløsning osv. Og ja får baby kolik eller lign er det jo nok begrænset hvor meget overskud der vil være i starten .... og så er mit barn glad nok for at Være der, når de går tur fx og leger ude på legepladsen osv, det er det bedste h*n ved .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.